معاون وزیر بهداشت گفت: ۲۷ هزار تخت در کشور راه‌اندازی شده است/ ۲۰ هزار واحد بهداشتی را تعمیر و استاندارد کردیم.
کد خبر: ۴۲۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 18 May 2017
دکتر علی اکبر سیاری در مراسم کلنگ زنی «مرکز جامع سلامت» دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 2700 واحد بهداشتی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: همچنین 5700 واحد بهداشتی با وسعت دو میلیون متر مربع با اعتبار معادل 4000 میلیارد تومان در دست ساخت داریم.

وی ادامه داد: روش کار برای تامین این مراکز و واحدهای سلامت با مشارکت مردم اجرایی می‌شوند که بخشی از این اعتبارات توسط وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، استانداری‌ها و بخشی دیگر را خیرین پرداخت می‌کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: مشارکت مردم در امر ساخت بیمارستان و حوزه بهداشتی شتاب زیادی به فعالیت‌ها داده شد به گونه‌ای که در حوزه بهداشت معادل ۳۰ سال گذشته سرمایه گذاری و کار جدید انجام شده است.

وی بیان کرد: در ابتدای کار از روستاها شروع کردیم به گونه ای که اعتبارات برنامه پزشک خانواده روستایی قبلا  ۳۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در دولت تدبیر و امید به 2400 میلیارد تومان یعنی هشت برابر رسیده است.

این مسئول گفت: قبلا 2400 پزشک در روستاها فعالیت می کردند که امروز تعداد آنها به 6800 پزشک افزایش یافته و ۳۷۰ قلم دارو برای روستائیان وجود داشت که به ۴۶۵ قلم دارو افزایش پیدا کرده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در مدت ۳۵ سال، سه واکسن‌ تزریقی وجود داشت اما در دولت یازدهم  یک واکسن جدید در کشور تولید شد، همچنین در این مدت پنج مکمل رایگان به مردم می‌دادیم که امروز دو مکمل جدید دیگر بین مردم توزیع شده است.

سیاری یادآور شد: در مدت سه سال اخیر موفق شدیم ۲۰ هزار واحد بهداشتی را تعمیر، تجهیز، بهبود استاندارد کنیم و اعتبار هزینه شده در این زمینه 1000 میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: در لرستان به همت دکتر کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عملیات اجرایی  ۲۳۴ پروژه آغاز شده و ۳۲۰ نفر نیروی جدید در استان به کار گمارده شده است.

این مسئول گفت: در مجموع ۲۹ هزار فرصت شغلی برای مردم ایجاد کردیم و اعتبارات حوزه عمرانی ۳۵ برابر شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: از سال 82 تا 92 کل اعتبارات حوزه عمرانی بهداشت 200 میلیارد تومان بوده که این رقم در این دولت فقط 1000 میلیارد تومان خرج تعمیر و تجهیز شد و 2000 میلیارد تومان خرج ساخت و 4000 میلیارد تومان دیگر در دست اقدام است.

سیاری تصریح کرد: در حوزه درمان نیز در مدت ۹۰ سال ۸۰ هزار تخت در ایران ساخته شده که در این دولت ۲۷ هزار تخت در کشور احداث شده که این افتخار دولت تدبیر و امید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار