استان لرستان با تمهیدات اندیشیدن شده از سوی عوامل اجرایی و نظارتی آماده برگزاری انتخاباتی پرشور است.
کد خبر: ۴۲۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹ 18 May 2017
استان لرستان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور است، مردم لرستان همواره در عرصه‌هایمختلف انقلاب اسلامی دین خود را به انقلاب و ارزش‌های اسلامی ادا کرده‌اند و در دوره‌های مختلف انتخابات نیز حضوری پررنگ داشته‌اند، و اما عوامل اجرایی و نظارتی لرستان نیز با اندیشیدن تمهیدات لازم فضا را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم کرده‌اند.

هفت هزار و ۸۱۵ کاندیدای استان لرستان در حال رقابتی نفس گیر با یکدیگر هستند و کاندیداهای انتخابات شوراها در شهرهای استان لرستان برای نشستن بر روی ۱۴۱ کرسی و نامزدهای انتخابات شوراها در روستاها برای تکیه‌بر چهار هزار و ۷۶۵ کرسی شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

اما در این بین بیشترین رقابت انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان مختص به شهر خرم‌آباد و کمترین رقابت نیز مربوط به شهر رومشگان است.

آمارها نشان از افزایش تعداد داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان دارد به‌طوری‌که در چهارمین دوره از این انتخابات هفت هزار و ۵۸۶ داوطلب با یکدیگر به رقابت پرداختند و در این دوره از انتخابات هفت هزار و ۸۱۵ نفر با یکدیگر در حال رقابت هستند.

فعالیت ۲۶ هزار عوامل اجرایی انتخابات

حبیب الله خجسته پور رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از حمایت و عنایات الهی بوده مبتنی بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت است اظهار داشت: محتوای نظام را مسائل دینی و اسلامی و شکل نظام را جمهوریت یا مردم سالاری دینی تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم که از ظرفیت مردمی استفاده کنیم یکی از بهترین شیوه های حضور مردم در صحنه شیوه مشارکتی در انتخابات است افزود: مردم در ادوار مختلف با حضور در انتخابات مختلفی که وجود دارد با رای خود مجریان و کسانی که بنا بوده خدمتگذار مردم باشند را انتخاب می کنند و همه مسئولان نظام به صورت مستقیم و غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه پشتوانه مردمی می تواند موجب دلگرمی خدمتگذاران نظام باشد و آنها را به فعالیت بیشتر دلگرم می کند گفت: همچنین در حوزه بین المللی نیز در صحنه های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اگر پشتوانه مردم نبود دشمنان به اهداف خود دست پیدا می کردند.

خجسته پور در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: یکی از این انتخابات کاملا ملی و دیگری کاملا مردمی بوده و در انتخابات ملی قرار است دومین شخص مملکت و در انتخابات محلی بنا بوده که پارلمان های شهری و روستایی تشکیل شوند.

وی گفت: اگر بتوانیم در این دو انتخابات مشارکت باشکوهی مانند سنوات قبل که خوشبختانه میانگین حضور در لرستان بالای ۷۰ درصد بوده، داشته باشیم به منزله پشتوانه ای برای رئیس جمهور منتخب و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به آمادگی لرستان برای برگزاری باشکوه انتخابات افزود: از حدود سه ماه پیش که دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور ابلاغ شد مقدمات انتخابات را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات لرستان بیش از ۲۶ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظامی، انتطامی، بازرسین با همراهی هییت های نظارت کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

پیش بینی ۱۷۰۰ شعبه اخذ رای

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته برگزاری جلسات مشترک ستاد انتخابات استان و شهرستان ها بوده است گفت: در این راستا از نزدیک در جریان روند آماده بودن ستاد انتخابات شهرستان ها قرار گرفتیم.

خجسته پور با بیان بعد از شناسایی نمایندگان فرمانداران و عوامل اجرایی کار آموزش آنها را در دستور کار قرار دادیم بیان داشت: خوشبختانه همه عوامل آمادگی لازم را دارند و منتظر هستند که روز ۲۹ اردیبهشت انتخابات را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات چهار رویکرد اصلی را مدنظر قرار دادیم گفت: قانون گرایی یکی از تیم رویکردها بوده چرا که هدف ما اجرای قانون است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان رویکرد دوم را امنیت انتخابات بیان کرد و گفت: خوشبختانه تا کنون امنیت انتخابات شرایط ایدالی داشته و با کمک اعضای شورای تامین در روزهای آینده این امنیت دنبال می شود.

خجسته پور رویکرد سوم را سلامت انتخابات عنوان کرد و افزود: به تعبیر رهبری رای مردم حق الناس است و از طرف دیگر هر رای که به صندوق ها ریخته می شود امانتی در اختیار مجریان و ناظرین است.

وی با تاکید بر اینکه این قول را به مردم استان خواهیم داد که سعی و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا امانت دار خوبی برای مردم باشیم گفت: همچنین مشارکت وسیع مردم در انتخابات یکی دیگر از رویکردهای ما است.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه مردم لرستان در همه صحنه ها نشان داده اند که در دفاع از ارزش های انقلاب در صف اول بوده اند و همکاری خوبی با مجریان، ناظرین و نیروهای نظامی انتخابات داشته اند گفت: در مجموع هزار و ۷۶۶ شعبه اخذ رای شهری و روستایی در نظر گرفته شده که قرار است رقابت هزار و ‌۴۵ کاندیدای شورای شهر و شش هزار و ۷۷۰ کاندیدای روستا را برگزار کنند.

۳۷ هزار رای اولی رای خود را به صندوق می اندازند

خجسته پور گفت: با توجه به حضور این کاندیداها و تعدد ستاد های انتخاباتی خوشبختانه قانون گرایی خوبی را تا این لحظه داشته ایم و گزارش خاصی از تخلفات ارائه نشده و اگر اتفاق خاصی هم در گوشه و کناری مردم را متوجه کرده نشان دهنده وجود مشارکت مردم در بحث تبلیغات است و موضوع خاصی نبوده و این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات لرستان همچنین تعداد رای اولی های لرستان را در این دوره از انتخابات را بیش از ۳۷ هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: همچنین هزار و ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده و برای اولین بار در شش حوزه شهری خرم آباد، بروجرد، دورود، الیگودرز، نورآباد و کوهدشت انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه ۵۶۶ شعبه در این شش شهر پیش بینی شده است گفت: انتخابات ۲۵ فرآیند دارد که ۲۳ فرآیند آن الکترونیک و دو فرآیند دیگر نوشتن رای و شمارش آرا به صورت دستی و سنتی انجام می شود.

خجسته پور با بیان اینکه اما در این انتخابات شش شهر یاد شده انتخابات به صورت کاملا مکانیزه انجام می شود افزود: افزایش سرعت و دقت در شمارش آرا از جمله مزایای این امر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار