در جریان اعتراض های خیابانی مخالفان دولت مادرو طی 46 روز گذشته 42 نفر کشته شدند که بر اثر برخی آمارها این تعداد تا 50 نفر هم می رسد.
کد خبر: ۴۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 17 May 2017
به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه لا وانگواردیا ، این افراد در جریان سرکوب های اخیرو در مخالفت با رای دیوان عالی این کشور که مانع از انحلال مجلس ملی و برگزاری انتخابات زود هنگام شده است، کشته شده اند.
 
بر اساس آمارهای رسمی تفربیا روزانه یک نفر در جریان اعتراض های خیابانی مردم کشته می شوند.
 
تاکنون 275 نفر از تظاهر کنندگان دستگیر شده اند که 159 نفر از آنان راهی زندان شده اند و بیش از هزار نفر بر اثر خشونت های پلیس و استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی مجروح شده اند.
 
سه شنبه گذشته به رغم اینکه فراخوانی برای برگزاری هیج تظاهرات تازه ای داده نشده بود اما عده ای به صورت خود جوش که بیشتر دانشجویان و دانش آموزان دبیرستانی شهر 'سن آنتونیو ده د لوس آلتوس' ، شهری در نزدیکی کاراکاس بودند، جاده هایی‌ که به پایتخت کشور منتهی‌ می‌ شود را مسدود کردند.
 
در این رابطه ، یک اعتقاد و تعهد در بخش اعظمی از جامعه ونزوئلایی مبنی بر اینکه نیاز است که دموکراسی بازگردانده شود و بی‌ تفاوتی مقامات دولت نسبت به مطالبات آنها و سرکوبی هایی‌ که با آنها به این مطالبات پاسخ دادند ، باعث گسترش نارضایتی‌ های آنان در سراسر کشور شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار