کد خبر: ۴۲۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 16 May 2017
اداره امنیت و نظم عمومی ترکیه "دیکشنری تروریسم" حاوی اصطلاحات امنیتی مهم و واژه‌های مصطلح و مورد استفاده در گروه‌های تروریستی با 802 صفحه تهیه و تدوین کرده است.


به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، این دیکشنری شامل اطلاعاتی درباره 10 سازمان تروریستی از جمله سازمان وابسته به فتح الله گولن (فتو)، حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)،‌ حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) و یگان‌های مدافع خلق (YPG) است.


در این دیکشنری به لغات و اصطلاحاتی مانند شستشوی مغزی، فعالیت ستون پنجم، ماموران مخفی که با لباس مبدل کار می‌کنند،‌ اعضای سازمان‌های سری و مخفی، سیستم هشدار ملی اشاره شده است.


همچنین در این دیکشنری اطلاعاتی درباره اعتراضات ضد دولتی پارک گزی در تابستان سال 2013 خودمختاری دموکراتیک مورد استفاده توسط گروه‌های ناسیونالیست کرد وجود دارد اما بیشتر حجم این دیکشنری به گروه‌های پ.ک.ک و فتو اختصاص داده شده است.


در تعریف داعش در این دیکشنری نوشته شده است: ‌این گروه دارای قدرت اقتصادی است و از شبکه‌های اجتماعی به طور موثر استفاده کرده و خلافت اسلامی اعلام کرده است. این مساله باعث شده است که این سازمان به راحتی نیرو جذب کند.


به طور مثال درباره مقر پ.ک.ک در این دیکشنری نوشته شده است: کوه‌های قندیل در شمال عراق مقر این گروه تروریستی است که از سال 1977 به عنوان پایگاه انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار