نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حسن روحانی را گزینه اصلح انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.
کد خبر: ۴۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳ 15 May 2017
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حسن روحانی را گزینه اصلح انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.


به گزارش ایسنا، علی مطهری در همایش اصولگرایان معتدل اظهار کرد: انتخابات حافظ جمهوریت نظام است و هیچ راهی برای تغییر در جامعه بهتر از انتخابات نداریم.


‎وی افزود: جایگاه ریاست جمهوری نیاز به شخصیت مناسب و تجریه بالا دارد و نمی‌توان زمام اداره کشور را به دست کسی سپرد که هیچ سابقه اجرایی ندارد.


‎این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: روحانی گزینه اصلح است و با توجه به شرایط جامعه و نظام بین‌الملل به صلاح نیست که این دولت به راه خود ادامه ندهد.


وی ادامه داد: از این که جریان سیاسی جدیدی به نام اصولگرایان معتدل متولد می‌شود خوشحال هستم و حسن انتخاب این نام را به متولیان این جریان تبریک می‌گویم. تحولاتی که در چند سال اخیر در جریان اصولگرایی افتاد دوستان ما را مجبور کرد که راه دیگری را انتخاب کنند.


نماینده مردم تهران  افزود: اگر بخواهیم عوامل این قضیه را برشماریم نخست باید به سکوت در مقابل قانون‌شکنی دولت قبل اشاره کنیم. در طول ۸ سال دولت قبل متاسفانه به خاطر نگاه غلطی که بر اصل ولایت فقیه داشتند سکوت کردند. دوم برداشت غلط  آنها بود که به نام حفظ نظام فکر می کردند هر کاری باید انجام دهند. سوم نادیده گرفتن حقوق اساسی مردم است. این عوامل باعث شد که اصولگرایان نگاهی جدید داشته باشند در همین راستا اصولگرایان معتدل را تاسیس کردند.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها بیان کردم فرقی بین اصولگرایان معتدل عاقل و اصلاح‌طلبان وجود ندارد. مساله انتخابات مهم است، دخالت در سرنوشت و پیوند دین و سیاست مسائلی است که باعث سرعت در پیروزی انقلاب ما شد. امام (ره) فرمودند دخالت دین در سیاست یک وظیفه شرعی است، مردم با شنیدن این سخنان وارد صحنه شدند به طوری که رهبران اصلی جریان انقلاب تعجب کردند. پیوند دین و سیاست را در عرصه ظهور بگذاریم، انتخابات حافظ نظام ما و ولایت فقیه و کشور است.


مطهری یادآور شد: کسانی که می‌گویند راه اصلاح بسته است و کاری نمی‌شود کرد در اشتباه هستند به چندسال اخیر نگاه کنیم می‌توانیم پی ببریم که با انتخاب درست می‌توان به راه اصلاح بازگشت. مشارکت بالا در انتخابات تاثیر زیادی در آینده اقتصادی، سیاسی و تجاری ما دارد، مشارکت بالا در امنیت کشور نقش بسزایی دارد. با بررسی که کردم جناب آقای روحانی را در میان کاندیداها اصلح می‌دانم آن هم به چند دلیل که بیان می‌کنم.


او افزود: کاندیدا باید شخصیت ریاست جمهوری را داشته باشند، برخی به گونه‌ای عمل کردند که دارای شخصیت ریاست جمهوری نیستند. باید نگاه کنیم این دولت کشور را در چه شرایطی به دست گرفت، دولت یازدهم ثبات اقتصادی را به وجود آورد.


مطهری ادمه داد: با وجود حضور هیات حاکمه جدید امریکا با افکار متفاوت مصلحت کشور ما این است که دولت روحانی ادامه پیدا کند مساله دیگر آنکه اگر دولت دیگری روی کار آید حقوق ملت در خطر خواهد افتاد.


او ادامه داد: روحانی برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی کرده و صلاح نیست زمام کشور را به دست کسی بدهیم که یک روز هم سابقه اجرایی ندارد ضمن آنکه در دولت بعد مخالفان مزاحمت کمتری ایجاد خواهند کرد زیرا تمام آنها سعی داشتند که این دولت به دور دوم کشیده نشود در حوزه بین الملل جایگاه خوبی داریم و حیف است که این حرکت نیمه راه رها شود.


مطهری تصریح کرد: باید دید کاندیدها کدام یک از وسایل مشروع استفاده کردند کدام نامشروع پیامبر فرزند شیر خوار خود را از دست داد و خورشید گرفتگی صورت گرفت همه گفتند به خاطر فوت فرزند پیامبر بوده اما پیامبر نخواست از جهالت مردم استفاده کند و مردم را در مسجد جمع کرد و گفت این موضوع هیچ ربطی به فوت فرزند من ندارد اما در این انتخابات دیدیم که برخی کاندیداها شعارهای غیر قابل اجرا گفتند و با استفاده از کلمات مقدس و روش‌های ارزشی به دنبال رسیدن به اهداف خود بودند که ان‌شاءالله در ٢٩ اردیبهشت مردم ما پاسخ آنها را خواهند داد و حسن روحانی برای بار دوم رئیس جمهور خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار