کد خبر: ۴۱۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 04 May 2017
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، دبیر گردهمایی «ربع قرن علوم اجتماعی» دانشگاه بوعلی‌سینا در این مراسم گفت: دنیا به دنبال تقویت سرمایه اجتماعی بوده و هدف ما ارتقاء این سرمایه‌هاست. 


 دکتر اسدالله نقدی اظهار کرد: دانشگاه‌های معتبر روز دنیا امروز صرفا با مقاله و کتاب شناخته نمی‌شوند بلکه یکی از شاخص‌های مهم دانشگاه‌های موفق روز دنیا این است که چه چیزی تحویل جامعه می‌دهند و خروجی‌های آن دانشگاه چه افرادی هستند و چه نقشی در حیات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور و حتی جامعه بازی می‌کنند. 


وی یادآور شد: اگر سری به وب‌سایت دانشگاه‌های معتبر جهان بزنید بخشی با عنوان چهره‌های شاخص و تأثیرگذار خروجی آن دانشگاه مشاهده خواهید کرد که یکی از شاخص‌های ارزیابی علمی و اجتماعی خروجی‌های دانشگاه محسوب می‌شود. 


نقدی با بیان اینکه تعداد مقالات در هر دانشگاهی از جمله مهمترین مسائل است، گفت: در حال حاضر دانشگاه بوعلی براساس شاخص‌های پژوهشی رتبه زیر 10 را به خود اختصاص داده است اما این تنها کافی نیست بلکه باید رصد کنیم چه اقداماتی در افزایش کیفیت علمی و اداری استان انجام می‌دهیم. 


وی عنوان کرد: به همان اندازه که افتخار می‌کنیم دانشگاه معتبر داریم، به همان اندازه نیز مفتخریم فعالان اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، شهروندان فهیم و با شناخت مکانیزم‌های اجتماعی داریم. 


وی در ادامه با اشاره به هدف از برگزاری این گردهمایی، اضافه کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این نشست و دعوت از دوستان، فراهم کردن فرصت دورهمی علمی در بهترین ماه تقویم ایران از نگاه اقلیمی طبیعت به ویژه در همدان، هفته معلم و ماه شعبان است. 


وی با بیان اینکه حدود ربع قرن از تأسیس دانشگاه بوعلی سپری شده، گفت: فراخوان برگزاری این نشست در کانال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه داده شد و ما نیز حمایت معنوی خود را اعلام کردیم. 


نقدی بهترین دوره تحصیلی هر دانشجو را مقطع کارشناسی عنوان و تأکید کرد: همه ما مدیون یکدیگر هستیم و بهم احتیاج داریم چرا که زمان با هم بودن ما زمان کمی نبود. 


عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به رشته علوم اجتماعی، تصریح کرد: این رشته، با گرایش‌های مختلف مورد توجه اقشار مختلف قرار گرفته و اقبال خوبی مواجه شده است. 


وی با تأکید بر اینکه گروه علوم اجتماعی در کشور خوش درخشیده است، اضافه کرد: رشته علوم اجتماعی باعث شده تا همه اقشار جامعه اعم از دکتر و پرستار دغدغه‌های خود را از طریق این رشته رفع کنند. 


وی شعار خود در انجمن علوم اجتماعی را «هر ترم، یک شاخص» عنوان و تصریح کرد: برای برگزاری این گردهمایی ما به اقصی نقاط ایران فراخون دادیم تا فضایی فراهم شود تا فارغ‌التحصیلان را کنار همکاران و دانشجویان دیروزشان زیر یک سقف بنشانیم و از زحمات آنها قدردانی کنیم چرا که بسیاری از این افراد جوانی علمی خود را صرف این دانشگاه کردند. 


نقدی هدف دیگر از برگزاری گردهمایی را فراهم کردن فضایی برای ایراد نقد دانشجویان خواند و گفت: در گروه علوم اجتماعی فضای مجازی، نقدهای جانانه بسیاری مطرح می‌شد و ملاحظه و نمره نیز بازگو نمی‌شد و ما خواستیم تا این فضا را نیز به صورت حضوری ایجاد کنیم. 


وی در پایان خطار به فارغ‌التحصیلان رشته علوم اجتماعی خاطرنشان کرد: امیدوارم در سفری که مجدد به خانه‌های آموزشی و فرهنگی خود دارید، اقامتی خوب، توأم با بهترین خاطرات داشته باشید. 


رئیس دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز با بیان اینکه انجمن علوم اجتماعی از جمله انجمن‌های فعال و پویا در این دانشگاه است، اظهار کرد: استارت برگزاری این گردهمایی از مهرماه زده شد و در اسفندماه نیز برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفت. 


دکتر ابوالقاسم یعقوبی با اشاره به سال‌های گذشته، یادآور شد: با مدرک کارشناسی وارد این دانشگاه شدم که در آن زمان ساختمان و امکاناتی وجود نداشت و ما در زیرزمین دانشکده علوم پایه فعالیت داشتیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار