معاون امور مجلس رئیس‌جمهور توجه به معیشت فرهنگیان و معلمان را از جمله اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید خواند و گفت: «میانگین حقوق فرهنگیان در دوره چهار‌ساله دولت یازدهم دوبرابر شده است.»
کد خبر: ۴۱۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 03 May 2017
به گزارش آرمان، معیشت فرهنگیان از جمله موضوعاتی بوده که همواره در صدر مطالبات این قشر قرار داشته است. هرچند زحمت معلمی بسیار زیاد است، اما این قشر از کارمندان دولت حقوقی کمتر از اقشار دیگر دریافت می‌کنند. همسان‌سازی حقوق‌ها از جمله مطالبات فرهنگیان بوده است که مستلزم افزایش حقوق به‌صورت پلکانی است؛ برنامه‌ای که در دستور کار دولت قرار دارد.
 
دوم اردیبهشت امسال یوسف نجفی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: «میانگین حقوق فرهنگیان از یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان در سال ۹۲ به دو‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان در سال ۹۶ رسیده است.» هرچند همچنان می‌توان گفت که معلمان نسبت به برخی دیگر از کارمندان دولت حقوق کمتری دریافت می‌کنند، اما دولت یازدهم اعلام کرده است که افزایش حقوق و اصلاح درآمد این قشر تاثیرگذار را ادامه خواهد داد. شکاف درآمدی که در مورد اقشار مختلف جامعه وجود دارد، با عملکرد سوء دولت قبل تشدید شد. اکنون حداقل حقوق تنها یک‌سوم نیاز‌ها را رفع می‌کند، چرا که برآورد‌ها نشان می‌دهد هزینه یک خانوار در یک ماه چیزی حدود دو‌میلیون و 500‌هزار تومان است. سیاستی که دولت برای جبران این شکاف در دستور کار قرار داده است، این است که به‌صورت پلکانی و طی چندسال شکاف موجود را برطرف کند. افزایش حقوق بیشتر از نرخ تورم در درازمدت می‌تواند شکاف درآمدی را از بین ببرد. در این میان از طرف حداقلی‌بگیران مدنظر بوده‌اند و حداقل حقوق طی دوسال اخیر افزایش بیشتری نسبت به نرخ تورم داشته است. اگر این افزایش در مورد کارگران حدود چهار‌درصد بوده است، در مورد بازنشستگان گاهی تا 30‌درصد هم رسیده است. در این میان معلمان به‌عنوان قشری مهم مورد توجه سیاستگذاران و دولتمردان بوده‌اند و مسئولان سعی داشته‌اند حقوق این افراد را بیش از میزان تورم افزایش دهند.


معلمان، اولویت دولت


روز گذشته معاون امور مجلس رئیس‌جمهور توجه به معیشت فرهنگیان و معلمان را از جمله اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید خواند و گفت: میانگین حقوق فرهنگیان در دوره چهار‌ساله دولت یازدهم دوبرابر شده است.
 
به گزارش «آرمان» و به‌نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری، حسینعلی امیری عنوان کرد: توجه به معیشت فرهنگیان محترم موضوعی بوده که در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده، به‌نحوی که میانگین حقوق این عزیزان که در سال ۱۳۹۲ یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان بود، امسال به دو‌میلیون و ۴۵۰‌هزار تومان رسیده است که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
 
او افزود: در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تربیتی و تامین امکانات نیز در دولت یازدهم توجه خاصی به آموزش و پرورش شده است و ما امیدواریم مسائل و مشکلات دیگری که احیانا فرهنگیان محترم و نظام آموزش و پرورش با آنها مواجه است، به‌تدریج در دولت حل و فصل شود. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهارداشت: با وجود همه تنگناهای مالی که به‌دلیل سقوط قیمت نفت به وجود آمده است، دولت پرداخت مطالبات فرهنگیان محترم را که در ۱۲ سال گذشته انباشت شده بود، آغاز کرد و حدود ۹‌هزار‌میلیارد تومان از این مطالبات را پرداخت نمود و بقیه هم در حال پرداخت است.
 
او تاکید کرد: بحث رتبه‌بندی معلمان از دیگر برنامه‌هایی است که دولت با جدیت آن را پیگیری می‌کند و انجام خواهد داد. امیری گفت: امر تعلیم و تربیت از امور زیربنایی و بسیار مهم به شمار می‌رود و سعادت و سلامت جامعه در توجه به این بخش مهم است. او اظهارداشت: اگر ما به‌دنبال کشوری توسعه‌یافته هستیم، باید این امر را از مدارس و آموزش و پرورش شروع کنیم و به همین دلیل شخص رئیس‌جمهور و دولت توجه ویژه‌ای به وضعیت معلمان و فرهنگیان دارد. امیری اضافه کرد: در دولت یازدهم توسعه عدالت آموزشی، توسعه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی، توسعه فضا و تجهیزات و افزایش اعتبارات آموزش و پرورش با تاکید آقای دکتر روحانی ارتقای چشمگیری داشته است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور صبح دیروز و همزمان با ۱۲ اردیبهشت، سالروز شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری و آغاز هفته معلم، با حضور در دبیرستان دخترانه مرآت، با معلمان و دانش‌آموزان این مدرسه دیدار کرد و از زحمات و خدمات معلمان تجلیل کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار