استاندار لرستان گفت: پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه است.
کد خبر: ۴۱۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 24 April 2017
هوشنگ بازوند  استاندار لرستان دیروز در حاشیه بازدید از راه‌آهن دورود- خرم‌آباد در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهارداشت: از برتری‌های این پروژه نسبت به سایر پروژه‌ها در کشور این است که طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه است، شاید در خطوط حمل‌ونقل جاده‌ای و آزادراه‌ها چنین تونلی وجود داشته باشد اما در خطوط ریلی و راه‌آهن کمتر تونلی به این طول وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه این تونل بنا است بیش از چهار و نیم کیلومتر باشد، افزود: تاکنون این تونل هزار و 200 متر پیشرفت داشته و نیروها سخت مشغول فعالیت در این پروژه عظیم هستند.


استاندار لرستان عنوان کرد: کارهای زیرساختی متعلق به نسل حاضر نیست بلکه متعلق به نسل آینده است و در این رابطه باید منتظر قضاوت آیندگان باشیم چراکه رفاه و آسایش آیندگان ما در گروه تأمین همین زیرساخت‌ها است چه‌بسا اگر این توسعه زیرساخت‌ها 25 سال پیش انجام می‌شد ما 25 سال جلوتر بودیم.


وی با اشاره به اینکه این پروژه علاوه بر اینکه توسعه زیرساخت را در پی دارد یک‌راه حمل‌ونقل توریستی است،  بیان کرد:  به طور حتم برای رشد و پیشرفت و توسعه زیرساخت مؤثر است و کارهای روبنایی رضایت‌مندی زودگذر دارد که در این راستا باید تشکر ویژه از پرسنل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا داشته باشیم که این‌چنین در توسعه زیرساخت‌های استان نقش دارند.


بازوند تصریح کرد: همین پروژه‌های زیرساختی است که ماندگاری دارد به‌عنوان‌مثال احداث فرودگاه نمونه‌ای از زیرساخت‌های توسعه‌ای بود که سبب ورود سرمایه‌گذار به لرستان شده است در کنفرانس فرصت‌های سرمایه گذاری اخیر بیش از 18 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه به‌واسطه ورود سرمایه‌گذار در استان بسته شد.


وی گفت: درست است که همه این تفاهم‌نامه‌ها عملیاتی نشود اما اگر کار 10 درصد از این تفاهم‌نامه‌ها نیز عملیاتی شود کار بزرگی در راستای زمینه اشتغال و تولید شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار