نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه میوه های وارداتی بدون مجوز باید از فروشگاه های جمع آوری شوند،گفت: میوه های ممنوعه موریانه تولیدداخلی و سلامت مردم به شمار می آیند.
کد خبر: ۴۰۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 16 April 2017
مجید کیان پور نماینده مردم درود و ازنا در مجلس درباره وضعیت حضورمیوه های ممنوعه در بازار کشاورزی،گفت:وزارت کشاورزی تنها واردات محدود برخی از محصولات کشاورزی را برطبق قانون مجاز اعلام کرده است؛بنابراین شهروندان میوه های غیرمجاز و ممنوعه را که بدون مجوز وارد شدند را پس از رویت و شناسایی به مراجع ذی ربط  اطلاع رسانی کنند تا  از فروش این نوع  از محصولات کشاورزی  دربازار جلوگیری شود.


نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهروندان بدانند میوه های قاچاق بطور حتم سلامتشان را نشانه گرفته است،تصریح کرد:حضورمیوه های قاچاق  ثبات بازار داخلی را در شرایطی برهم می زند که کشاورزان مجبورند برای یافتن فرصت های شغلی جدید به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.


 سازمان تعزیرات باید با گرانفروشان میوه برخورد جدی کند


کیان پور افزود:سازمان تعزیرات باید با گرانفروشان میوه برخورد جدی کند و همزمان نیز اتحادیه میوه و تره بار باید تمام فروشگاه های میوه را مجاب کند که تنها برطبق نرخ مصوب قانونی محصولات  را به فروش برسانند و درغیر اینصورت با برخوردهای قانونی سخت روبرو خواهند شد.


وی با بیان اینکه میوه های ممنوعه و قاچاق بدون غربالگری وارد می شوند،تصریح کرد:عدم مشخص بودن مبدا تولید میوه های قاچاق موجب می شود،نتوان سلامت این نوع از میوه هارا  با هیچ  نوع معیاری تضمین کرد.


کیان پور افزود:کاهش انگیزه کشاورز با عواملی همچون واردات بی رویه و قاچاق میوه پیامدهای منفی همچون به خطرافتادن امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را درپی دارد.


وی ادامه داد:منشا تغییرکاربری اراضی کشاورزی را باید در عدم بازار مناسب برای فروش محصولات کشاورزان جستجو کرد؛زیرا زمانی که میوه های وارداتی با نرخ ارزان وارد بازار می شوند؛بدیهی است که کشاورز داخلی با هزینه تولید بالا حتی نمی تواند محصولات کشاورزی را با قیمت تمام شده بفروش برساند.


عضوکمیسیون عمران مجلس ،یادآورشد:عدم توسعه بازارچه های تولید به مصرف محصولات کشاورزی پیامدهای منفی همچون افزایش حضور دلالان در صنعت کشاورزی را برعهده دارد؛زیرا زمانی که دولت محصولات کشاورز را با نرخ مناسب خریداری نکند،کشاورز مجبور است با هرنرخی محصول به دلالان بفروش برساند./


منبع:خبرگزاری خانه ملت


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار