قرارداد رسمی خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR72-600 میان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایتالیایی-فرانسوی ATR به امضا رسید.
کد خبر: ۴۰۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 13 April 2017
 
قرارداد رسمی خرید ۲۰ فروند هواپیمای ATR72-600 میان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایتالیایی-فرانسوی ATR به امضا رسید.

 
به گزارش میزان ، فرهاد پرورش مدیر عامل و رئیس هیات مدیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" ،در حاشیه مراسم امضای قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR72-600 گفت: ما با تولیدکننده های هواپیماهای 70 تا 100 نفره در دنیا مذاکره داشتیم.


وی گفت: در نهایت پس از 15 ماه از شروع تفاهمات اولیه با شرکت ATR قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR72-600 را به ارزش 400 میلیون دلار به امضا رساندیم که این قرارداد تا 20 فروند دیگر قابل افزایش است.


پرورش در خصوص ویژگی های این هواپیما گفت : هواپیمای ATR قادر است تا 70 مسافر را در مسیری به طول 1500 تا 1600 کیلومتر حمل کند و مصرف سوخت آن در هر ساعت 650 کیلوگرم است و این مصرف سوخت بسیار پایین است.


وی افزود : هم اکنون 4 فروند هواپیمای ATR72-600 آماده تحویل شده که امیدواریم تا یکماه آینده وارد ناوگان هواپیمایی ایران ایر شوند و تا پایان سال 2017 نیز 5 فروند دیگر از این هواپیماها را تحویل خواهیم گرفت و تمام 20 فروند تا سال 2018 به شرکت هما تحویل داده خواهند شد.


وی در خصوص جزئیات قرارداد با شرکت ATR گفت: این شرکت متعهد شده تا در زمینه آموزش نیروها و مسائل فنی و قطعات مورد نیاز به ایران ایر سروس دهد و همچنین رایزنی هایی برای تولید قطعات هواپیما در داخل ایران با استاندارهای جهانی و تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است.


این مقام مسئول در خصوص سه فروند ایرباس جدید که وارد کشور شده اند گفت : هواپیمای ایرباس 321 که در 23 دی ماه وارد کشور شد تاکنون 815 ساعت پرواز داشته و بیش از 68 هزار مسافر را جابجا کرده و اخیرا چک سبک آن در داخل کشور و به دست متخصصان داخلی در یکروز صورت گرفت و این در حالی است که همین چک روی هواپیمای فوکر 100 ما که در سال 1993 تولید شده یک هفته زمان می برد و این یکی از تفاوت های اقتصاد هواپیمای نو با هواپیمای کارکرده است.


پرورش گفت: اولین ایرباس 330 ما تاکنون 151 ساعت و دومین ایرباس 330 نیز 55 ساعت پرواز داشته و پروازهای بین المللی این هواپیماها تا نیمه اردیبهشت آغاز خواهد شد.


پرورش در خصوص نگرانی ها درباره سرویس دهی به موتورهای هواپیماهای ATR72-600 که ساخت شرکت کانادایی پرات اند ویتنی است افزود: شرکت پرات اند ویتنی هنوز نتوانسته مجوز همکاری با ایران ایر را دریافت کند به همین علت ما سرویس های مورد نیاز برای عملیاتی نگه داشتن موتورهای این هواپیماها را از خوده شرکت ATR دریافت می کنیم.


مدیر عامل ایران ایر در خصوص خبرهایی درباره تحویل یک فروند بوئینگ 777 به ایران ایر گفت: بر اساس قرارداد با بوئینگ، اولین هواپیمای بوئینگ 777 ایران ایر در اردیبهشت 97 تحویل داده می شود، اما شرکت بوئینگ اخیرا پیشنهاد داده تا یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 را که برای ترکیش ایرلاینز تولید شده و این شرکت آماده تحویل گرفتن آن نیست ، به ایران ایر تحویل دهد زیرا این هواپیما با سفارش های ما همخوانی دارد، به همین جهت در حال بررسی برای شرایط این هواپیما هستیم.


کریستین شرر مدیر عامل شرکت ATR نیز که در مراسم امضای قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR 72-600 حضور داشت ضمن خوشحالی از عقد قرارداد با ایران ایر گفت: هم اکنون 200 شرکت هواپیمایی در دنیا از این هواپیما استفاده می کنند و عملیاتی کردن این هواپیما در مقایسه با مدل های مشابه بسیار اقتصادی و ایمن است.


وی گفت : شرکت ATR متعهد است تا خدمات لازم را در حوزه های عملیانی، فنی و اقتصادی به ایران ایر ارائه کند.


اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل نیز که در این مراسم حضور داشت گفت: در صورتی که بخواهیم، شرکت ATR فاینانس 8 فروند از هواپیماها را تقبل خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار