درختان بلوط لرستان به شدت از سوی روستاییان؛ گردشگران و سوداگران ذغال در حال نابودی است.
کد خبر: ۴۰۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶ 11 April 2017

همزیستی انسان با محیط زیست دیگر هیچ رنگ و بویی از مسالمت ندارد.  بشر برای گذران زندگی امروز خویش حکومت بر طبیعت را نقشه ی راه خود قرار داده است؛ بدون آنکه حقوق طبیعت و حقوق نسل های آینده را محترم بشمارد.


جامعه دست به تخریب محیط زیست میزند و منابع طبیعی را به نابودی می کشاند؛ غافل از آنکه هر اندازه که صورت طبیعت زخم بردارد به همان میزان مرگ بشر نزدیک تر خواهد شد.
جنگل به عنوان نماد ریه های زمین امروزه در معرض نابودی قرار دارند و یکی از عوامل نابودگر آنان؛ انسان می باشد. انسان به شکل های مختلف و به بهانه های گوناگون درختان را نابود می کنند و یا بسترهای نابودی آنها را فراهم می آورند.

جنگل های بلوط لرستان دیگر تاب و توان تحمل تبرها و اره ها را ندارد. زمستان روستاییانی که از نعمت گاز و نفت محروم هستند برای گرم نگه داشتن کانون خانواده و حفاظت از حیوانات خود در برابر سرما دست به تخریب محیط زیست و قطع درختان میزنند. 

در فصل بهار و تابستان در لرستان گروه عظیمی از مردم به تعداد قلیل روستاییان اضافه می شوند تا برای تفریح و سرگرمی خود به دل طبیعت بزنند و تا مواهب خدا دادی استفاده کنند اما تعداد قابل توجهی از این مردم متاسفانه برای سرگرمی؛ تهیه غذای خود دست به نابودی درختان و تهیه ی هیزم میزنند.

گردشگران در بازه ی زمانی اندکی که در دل طبیعت بسر می برند به شدت دست به تخریب این محیط میزنند.

نگرانی مضاعفی که در این زمینه دیده می شود سودا گرانی هستند که برای تهیه ذغال؛ درختان را نابود می کنند و با آتش زدن آنها به بهانه خشک شدن و نیاز مردم دست به نابودی درختان میزنند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار