معاون میراث فرهنگی استان لرستان از اجرای فاز دوم طرح سامان‌دهی و مرمت پل شاپوری خرم‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 11 April 2017
محدرضا اسدی معاون میراث فرهنگی لرستان، بیان کرد: اکنون عملیات مرمت و باززنده‌سازی پل شاپوری خرم‌آباد آغاز شده و در ماه‌های گذشته نیز شاهد عملیاتی شدن فاز اول این طرح هستیم.


وی عنوان کرد: بر همین اساس بخش‌هایی از پل از زیرخاک بیرون آمده و می‌توان گفت که با این اقدام شاهد تبدیل پل شاپوری به یک موزه روباز هستیم، به نحوی که گردشگران می‌توانند عظمت این پل و همچنین نوع ساخت و مهندسی ویژه آن را مشاهده کنند.


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان اظهار کرد: از سوی دیگر اکنون سنگ فرش بخشی از پیرامون پل شاپوری توسط این اداره کل انجام شده و در نظر داریم فاز بعدی طرح مرمت استحکامی، استحفاظی و ساماندهی پل شاپوری را انجام دهیم.


اسدی ادامه داد: برای سامان‌دهی و اجرای کامل فاز دوم به اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیازمند هستیم که امیدواریم بتوان نیمی از این اعتبارات را از محل اعتبارات ملی و نیمی دیگر را از اعتبارات استانی تامین کرد.


وی گفت: در طرح سامان‌دهی به دنبال سنگ‌فرش کردن قسمت‌های دیگری از پیرامون این پل تاریخی، فضاسازی مناسب و مرمت بخش دیگری از پایه‌های پل هستیم.


این مسئول اظهار کرد: در فاز ابتدایی نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته و ذکر این نکته ضروری است که حجم کار در این مجموعه بسیار زیاد بوده به عنوان نمونه تاکنون بیش از 500 متر مکعب خاک‌برداری و همچنین 250 مترمکعب دیوار‌چینی‌های مورد نیاز برای نگه‌داری بقایای پل صورت گرفته ست.


معاون میراث فرهنگی لرستان ادامه داد: به هر حال پل شاپوری به عنوان یکی از پل‌های عظیم تاریخی کشورمان به شمار رفته و به همین دلیل برای مرمت و سامان‌دهی آن به اعتبارات مناسب و ویژه‌ای نیازمند هستیم.


اسدی گفت: با وجودکمبود اعتبارات فاز دوم مرمت اولیه و همچنین سامان‌دهی این پل آغاز شده و امیدواریم بتوان با تصویب اعتبارات مورد نیاز شرایط را برای اجرای کامل طرح مهیا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار