عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه باید از تهمت زدن‌ها و بی‌اخلاقی کردن‌ها فاصله گرفته شود، افزود: اینکه یک گروه با تریبون‌های رسمی و به دلیل پایگاهی که در حاکمیت دارد، در صدد حذف گروه دیگری برآید صحیح نیست.
کد خبر: ۴۰۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱ 04 April 2017
فاطمه سعیدی عضو هیئت رئیسه کمیسوین آموزش و تحقیقات مجلس در نشست علنی امروز سه شنبه (15 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور خود گفت: سال۹۵ برای مردم ایران سالی با اتفاقات تلخ و شیرین بود؛ شیرینی کسب موفقیت‌های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، هنری و در اوج آن اجرای برجام و تلخ مانند حادثه قطار، حادثه پلاسکو و در اوج آن وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آیت‌الله هاشمی یار و هم‌رزم دیرین امام و رهبری با سعه صدر مثال زدنی و ایستادگی بر اصول انقلاب در چند دهه مبارزه پیش از انقلاب و بیش از 37سال در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره خود را به عنوان یکی از ارکان خیمه انقلاب در کنار رهبری معظم و عزیز قرار داده بود.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: حتی در روزهایی که عده ای در تریبون‌ها نطق یا در رسانه‌هایشان ایشان را تخریب می کردند و صدا و سیما از پخش تصویر و صدای ایشان خودداری می‌شد، باز این یار امام و رهبری صبورانه تحمل کرد تا اینکه امروز در کنار امام عزیز ان‌شاالله بهره‌مند از رحمت واسعه خداوند است.


سعیدی ادامه داد: حادثه تلخ پلاسکو و بیدار شدن روح مطالبه‌گر شهروندان نیز از دیگر رخدادهای تاثر برانگیز و البته واجد اهمیت سال گذشته بود که متاسفانه نتوانست روح عذرخواهی را در مسئولین بدمد و حالا در شروع سال جدید با تبریک مجدد آغاز سال نو به هموطنان به ویژه مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همکاران محترم مجلس شورای اسلامی امیدوارم در این سال شاهد اقدامات اساسی تمام دستگاه‌های حاکمیتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید و اشتغال باشیم.


وی در ادامه به  مساله مهم دیگری که پیش روی قرار دارد، اشاره کرد و گفت: موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مساله مهمی  است و کمتر از دو ماه دیگر دو انتخابات بسیار مهم و حیاتی در کشور برگزار می‌شود که لازم است همه برای مشارکت حداکثری مردم و برگزاری یک انتخابات پرشور تلاش کنیم اما دستیابی به این مهم نیازمند وحدت و همدلی تمام نیروهای سیاسی درون نظام است.


نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید از تهمت زدن‌ها و بی‌اخلاقی کردن‌ها فاصله گرفته شود، افزود: اینکه یک گروه با تریبون‌های رسمی و به دلیل پایگاهی که در حاکمیت دارد، در صدد حذف گروه دیگری برآید صحیح نیست؛ امروز بهترین فرصت برای ایجاد همدلی است. اگر محدودیت‌ها برداشته شود، مردم نیز استقبال می‌کنند و بار دیگر همه فرزندان انقلاب با تمام توان برای سربلندی ایران تلاش خواهند کرد. بدانیم در گذشته ماندن دردی از کشور و ملت دوا نمی‌کند. ان شاالله با حضور گسترده مردم در انتخابات29 اردیبهشت و رای مجدد به رئیس‌جمهور مسیر عقلانیت و اعتدال در اداره کشور تداوم پیدا کند.


سعیدی به دو حوزه مهم آموزش‌عالی و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: متاسفانه در حالی آخرین ترم تحصیلی دانشجویان در دولت یازدهم را سپری می‌کنیم که در بسیاری از دانشگاه‌ها برخورد سخت و امنیتی با دانشجویان و تشکل‌های سیاسی شتاب گرفته و این امر باعث شده تا مهمترین وعده ریاست جمهوری در خصوص فضای سیاسی و امنیتی دانشگاه‌ها محقق نشود. لازم است برای برچیده شدن فضای امنیتی و نگاه امنیتی به فعالیت‌های سیاسی دانشجویان فکری اساسی در مجموعه دولت و سایر نهادهای مرتبط با موضوع اندیشیده شود.


وی در ادامه در مورد وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: زمانی که از وزارت آموزش و پرورش حرف زده می‌شود، در مورد 12میلیون دانش‌آموز و بیش از یک میلیون نفر شاغلین فرهنگی سخن به میان می‌آید؛ در طول تمام سال‌های گذشته از انقلاب‌اسلامی هر دولتی که بر سر کار آمده وعده‌هایی در خصوص معیشت و منزلت فرهنگیان داده، اما می‌بینیم که از اصلاح‌طلب و اصولگرا همه در تحقق این وعده ناکام مانده‌اند؛ آیا دولت‌ها نمی‌خواهند تغییرات مثبتی را اعمال کنند؟ مسلما اینگونه نیست؛ اما سوال اینجاست که چرا هیچ‌کس نمی‌تواند در وضعیت معیشتی معلمان به گونه‌ای تغییر ایجاد کند که یک معلم و یا بازنشسته فرهنگی دغدغه تامین نیازهای اولیه خود و خانواده‌اش را نداشته باشد؟


این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: آیا نظام جمهوری اسلامی بعد از 37سال همچنان از برنامه‌ریزی برای تحقق این مطالبه به‌حق ناتوان است؟ این همه نهادهای مشورتی و پژوهشی در کشور داریم؛ چرا تاکنون یک پژوهش جامع انجام نشده تا ببینیم در دنیا برای تامین امنیت اقتصادی معلمان و فرهنگیانشان چگونه رفتار می‌کنند؟ آیا زمان سعی و خطا به پایان نرسیده است؟


عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش بیش از 99درصد بودجه خود را باید برای پرداخت حقوق کارمندان و فرهنگیان هزینه می کند، گفت: انتظار داریم با یک درصد بودجه چه معجزه‌ای رخ دهد؟ خروجی این آموزش و پرورش نسلی است که می‌خواهد کشور را اداره کند.


وی ادامه داد: امروز بازنشستگان فرهنگی که عمری برای آموزش فرزندان این کشور زحمت کشیده‌اند باید هزار رنج و سختی را به جان بخرند و شاهد باشند همچنان بین آنها و سایر بازنشستگان تبعیض‌های ناروایی صورت می‌پذیرد؛ سکوت مجلس و دولت در برابر این خواسته مشروع و هم‌ترازی حقوق بازنشستگان باید تمام توان خود را به کار گیرد.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آنچه در فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب دیدیم و بارها از طرف ایشان به آن پرداخته شده و از نگرانی‌های ایشان بوده مساله جوانان است. یکی از مشکلات امروز عدم اعتماد به جوانان است؛ اگر به آینده نظام فکر می‌کنیم باید مدیران تازه نفس تربیت کنیم. امروز جوانان متخصصی در کشور داریم که می‌توانند تا وزارت و معاونت وزیر انتخاب شوند اما متاسفانه به آنان اعتماد نمی‌شود و این رویکرد در آینده لطمه جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند و در صورت تداوم در سال‌های بعد ما را با بحران خلاء مدیران روبرو می‌کند.


عصو فراکسیون زنان مجلس گفت: برای اینکه زنان را بیشتر در عرصه مدیریتی کشور ببینیم از مردم تقاضا دارم با انتخاب زنان توانمند در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حضور آنان را بیشتر فراهم کنند و در پایان جمله‌ای از امیرمومنان علی علیه‌السلام را ذکر می‌کنم: انصاف اختلاف را از بین می‌برد و موجب الفت و همبستگی می‌شود.‎/



منبع:خبرگزاری خانه ملت



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار