با برداشت اولین محموله‌ های گندم در مناطق جنوبی استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان و تحویل آن به مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران، فصل جدید خرید تضمینی گندم کشور آغاز شد.
کد خبر: ۴۰۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 03 April 2017
به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از آغاز خرید تضمینی گندم در سال جدید خبر داد و گفت: با شروع برداشت گندم در مناطق جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، اولین محموله‌های این محصول به مراکز خرید این شرکت تحویل و رسماً عملیات خرید تضمینی گندم در کشور کلید خورد.


علی قنبری افزود: اولین محموله‌های گندم تولید داخلی در منطقه حسین آباد قلعه گنج در استان کرمان و منطقه سرباز در استان سیستان و بلوچستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال گندم معمولی باقیمت مصوب و تضمینی 1300 تومان و گندم دروم با قیمت 1330 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.


قنبری خاطر نشان کرد: در سال گذشته با خرید تضمینی 5/11 میلیون تن گندم، خودکفایی در تامین این محصول و امکان صادرات آن برای کشور رقم خورد و امسال نیز با توجه به شرایط مناسب،پیش بینی می شود که حدود 11 میلیون تن گندم خریداری شود وخود کفایی و صادرات گندم تدوام داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار