مشاور وزیر صنعت و معدن: ماده ۵۱ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران در حکم آنان لحاظ شود
کد خبر: ۳۹۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 16 March 2017
مهندس علی چراغی مشاور وزیر صنعت و معدن؛ در جمع ایثارگران و جانبازان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: در قانون خدمات‌رسانی به شهدا و جانبازان، رزمندگان طی یک تبصره مستثنی شده‌اند و در قالب سند راهبردی جداگانه‌ای خدمات به آنان تعریف شده است.


وی با بیان اینکه لرستان پانزدهمین استانی است که این جلسه در آن برگزار می‌شود، افزود: سعی داریم طی این جلسات قانون جامع خدمت‌رسانی را برای ایثارگران و جانبازان سازمان‌های صنعت و معدن هر استان توضیح داده و بعضی نکات را شفاف‌سازی کنیم.


چراغی ادامه داد: در این قانون، افراد صرفا بسیجی مشمول نمی‌شوند و باید بسیجی رزمنده، خانواده شهید و یا ایثارگر باشند و تنها به‌ صرف بسیجی بودن مشمول این قانون نمی‌شوند.


مشاور وزیر صنعت و معدن در امور ایثارگران با بیان اینکه در ارتباط با ایثارگران و جانبازان تنها حق خود را خواسته و خلاف قانون چیزی نمی‌خواهیم، گفت: اولین موردی که در احکام حقوقی این افراد وجود دارد فوق‌العاده ایثارگری است و تا ۱۵۵۰ امتیاز نیز دارد.


وی یادآور شد: در ماده ۵۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران آمده که به جز فوق‌العاده ایثارگری یک فوق‌العاده دیگر نیز هست که شامل جانبازان بالای ۲۵ درصد، آزادگان و فرزندان شهید می‌شود چراکه در تعریف فرزند شهید جانباز ۵۰ درصد بیان شده و باید حق پرستاری، خودرو و ... به او تعلق بگیرد.


چراغی با بیان اینکه بندی به نام ماده ۵۱ باید در حکم این افراد باشد، افزود: اگر کسی این شرایط را ندارد باید اعلام کند تا به مشکل وی رسیدگی شود.


مشاور وزیر صنعت و معدن در امور ایثارگران تصریح کرد: متاسفانه بعضی از مجموعه‌های صنعت و معدن به علت بی‌اطلاعی از این بند در رابطه با آن مقاومت می‌کنند که باید برای آنان موضوع را شفاف‌سازی کرد.


وی به سهمیه ۲۵ درصدی استخدام فرزندان شهید و ایثارگر نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود سهمیه در ادارات و دستگاه‌های اجرایی و مشکلاتی که وجود دارد این موضوع انجام نشده و در این راستا رئیس جمهور و بنیاد شهید تلاش می‌کند که برای سال آینده این مهم تحقق یابد.


چراغی به بحث بهداشت و درمان ایثارگران و جانبازان نیز اشاره کرد و افزود: بیمه سلامت و پایه را دستگاه‌ها باید پرداخت کنند و بیمه تکمیلی بر عهده بنیاد شهید است.


مشاور وزیر صنعت و معدن در امور ایثارگران در رابطه با مشکل مسکن ایثارگران نیز تصریح کرد: افرادی که از تسهیلات ۸۵ میلیون تومانی استفاده نکرده‌اند می‌توانند موضوع را پیگیری کرده و از آن بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار