یک متخصص اورولوژی و جراح کلیه و مجاری ادراری در ملایر از انجام موفق یک عمل جراحی نادر و خارج کردن یک توده و بافت کلیوی حجیم از کلیه یک بیمار خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 13 March 2017
دکتر محمد یعقوبی متخصص اورولوژی و جراح کلیه و مجاری ادراری، اظهار کرد: بیمار خانمی 30 ساله، متأهل و اهل و ساکن نهاوند بود که سال‌ها از درد در ناحیه شکم رنج می‌برد و به علت مشکلات فراوان گوارشی و تنفسی بارها به پزشک مراجعه کرده اما درمان نشده بود .


وی افزود: در آخرین بررسی و سونوگرافی از وی، کیست‌های متعدد کلیه تشخیص داده شده بود که بیمار در همدان تحت سی‌تی‌اسکن و اسکن هسته‌ای قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که کلیه چپ بیمار عملکرد ندارد و بیمار با یک کلیه زندگی می‌کند.


یعقوبی با بیان اینکه این بافت کلیوی حجیم بخش زیادی از فضای شکم بیمار را اشغال کرده و تا ناحیه لگن ادامه یافته بود،خاطرنشان کرد: ابعاد این توده 20 در 30 سانتیمتر و وزن تقریبی آن 5 کیلوگرم بود که طی یک عمل جراحی 2 ساعته در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با موفقیت خارج شد.


این متخصص اورولوژی با اشاره به اینکه بر اساس یافته‌های تصویربرداری، تشخیص کلیه پلی‌کیستیک محتمل است، ادامه داد: این بافت حجیم کلیوی برای بررسی بیشتر و تعیین دقیق ماهیت توده به مرکز پاتولوژی ارسال شد.


وی توضیح داد: کیست هیداتید کلیه و سرطان‌های پلی‌کیستیک کلیه نیز می‌توانند سبب ایجاد چنین توده و بافت حجیمی شوند .


یعقوبی با بیان اینکه حال عمومی بیمار خوب بوده و مرخص شده است، گفت: از آنجایی‌که بیمار دارای دفترچه سلامت بود و با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، فقط 10 درصد هزینه بیمارستان را پرداخت کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار