رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه جدول شماره ۱۷ از لایحه بودجه سال آتی حذف نشده است، گفت: کمیته‌ای بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات اختصاص‌یافته به دستگاه‌های مورد اشاره در این جدول نظارت خواهد کرد.
کد خبر: ۳۹۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 12 March 2017
گروه فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، پس از مخالفت‌ها و موافقت‌های بسیاری که درخصوص تخصیص یا عدم تخصیص اعتیار به موسسات زیرمجموعه جدول شماره 17 در بودجه سال 96 و انتقادها به عدم نظارت بر نحوه هزینه‌کرد این بودجه شد، نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از ابقای این جدول در لایحه بودجه سال 96 و تخصیص اعتبار به موسسات زیرمجموعه خبر داده و از تصمیمات صورت گرفته درباره آن می‌گوید.


نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با برخی نمایندگان که پیشنهاد حذف این جدول در هنگام بررسی لایحه بودجه در صحن علنی را داشتند، مذاکره شد و آنها با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مبنی بر ابقای این موسسات در بودجه‌گیری به شرط اعمال نظارت بر آن موافقت کردند.


وی درباره نحوه نظارت بر هزینه‌کرد بودجه موسسات زیرمجموعه این جدول توضیح داد: کمیته نظارتی تشکیل خواهد شد که هزینه‌کرد اعتبارات در تمامی بخش‌ها و ردیف‌های جدول 17 را که شامل 61 موسسه و نهاد زیرمجموعه می‌شود مورد نظارت قرار می‌دهد؛ هرچند در گذشته نیز چنین کمیته‌ای برای بررسی هزینه‌کرد اعتبارات ردیف 51 (کمک به افراد حقیقی و حقوقی) این جدول نیز وجود داشت اما در حال حاضر وظیفه نظارتی کمیته مذکور به دیگر ردیف‌ها نیز تسری پیدا می‌کند.


وی افزود: کمیسیون فرهنگی، کمیسیون برنامه و بودجه، سازمان برنامه و بودجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی، هر یک نماینده‌ای در این کمیته خواهند داشت و کمیته مذکور با عضویت این افراد رسمیت پیدا می‌کند.


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اضافه کرد: هیچ دستگاه، نهاد و موسسه‌ای از این جدول به منظور قرار گرفتن در زیرمجموعه ردیف‌های دیگر در لایحه بودجه 96 برای دریافت اعتبارات خارج نشده است.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  «جدول17» که شامل اعتبارات نهادهای خاص شامل 61 دستگاه و موسسه می‌شود جدولی است که امسال با 50 ردیف اصلی و 11 ردیف فرعی وارد لایحه بودجه سال 96 شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار