هر ساله جمع کثیری از ملت ایران در مناطق جنگی حضور می یابند تا عهد خویش را با شهداء تجدید نمایند. تصاویر ارسالی نشان می دهد دانشجویان نیز از این خیل عظیم مستثنی نیستند.
کد خبر: ۳۹۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 08 March 2017

اردوهای راهیان نورفرصت ارزشمندی است تا فقط  قسمت کوچکی از جان فشانی و رشادت های فرزندان این آب و خاک را به یاد آوریم. ایثار و شهادت هایی که در جریان هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن قسم خورده نمایش داده شد.  اردو راهیان نور لرستان تجلی پاسداشت رشادت ها و شهادت ها است که در قالب فرهنگی عظیم برگزار میشود .

دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه لرستان و دانشجویان  دانشگاه آزاد اسلامی لرستان بنابر برنامه ریزی های انجام شده در قالب کاروان راهیان نور ناحیه بسیج دانشجویی خواهران  دانشگاه های استان لرستان از تاریخ 95/12/16 لغایت 95/12/19به مناطق عملیاتی جنوب کشور(استان خوزستان)اعزام گردیدند.

برنامه شب اول:
حرکت از لرستان به سمت استان خوزستان؛ شهرستان خرمشهر 
در ساعت 1بعدازظهر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد ،14 اتوبوس کاروان راهیان نور لرستان به جنوب به راه افتاداند و  اتوبوس ها هرکدام با نام یک شهید مشخص شده 
کاروان ساعت 4 بعدازظهر برای اقامه نماز و صرف ناهار در پادگان دوکوهه توقف کرد 
 دانشجویان بعد از اقامه نماز به سمت مقر دژ خرمشهر حرکت کردند.
 نماز مغرب و عشاء و استراحت و صرف شام  در این دژ برگزار شد .
دانشجویان لرستان در برگزاری مراسم افتتاحیه حضور یافتند .
جلسه توجیهی مسئولین تیم ها با مسئولین کاروان ها در اتاق روابط عمومی ستاد جهت اجرای برنامه برگزارشد.

برنامه روز اول:
بچه ها بعدازاستراحت کافی بعد از صرف صبحانه در مقر دژ، برای اجرای مراسم صحبگاه با حضور زائرین راه افتادند. حرکت به سمت یادمان اروند و در حین بازدید از این  یادمان، کاروانیان از زبان راویان دفاع مقدس خاطرات جنگ را مرور نمودند.
بعد از صرف ناهار  در مقردژ  به طرف یادمان نهر خین و بازدید از منطقه عملیاتی کربلا4 به راه افتادند.
کاروان در حدود ساعت 5 بعدازظهر به سمت منطقه عملیاتی کربلای 5حرکت کرد. زیارت یادمان شهدای شلمچه و اقامه نماز جماعت و روایات گری حاج حسین یکتا رزمنده قمیبخشی از خاطرات امروز دانشجویان شد، بازدید از این منطقه هم به اتمام رسید. گروه به طرف  مقر اردوگاه فاطمه الزهراء محل اسکان به راه افتادند .

روز دوم :
صبح ساعت 7 صبح گروه برای رفتن به سمت طلائیه و بازدید از مناطق عملیاتی بدر و خیبر کوله بار خود را بست.  روایتگری راویان جنگ در یادمان هویزه《دانشجویان پیرو خط امام 》و یادمان خون و رشادت و دلیری دلاورمردان غیور حسین علم الهدی و یاران با وفایش  روز کاروان را به غروب هویزه پیوند زد. 
حرکت کاروان  به سمت یادمان دهلاویه و بازدید از محل شهادت دکتر چمران به سمت مقر میشداغ  و اجرای رزم شبانه، توسط یگان تکاور نیروی زمینی ارتش از دیگر برنامه های روز دوم می بود. سخنرانی روحانیون کاروان نوای نوحه گری در اتوبوس ها با صدای سید هادی غنی  اردو را باشکوه تر کرد .
 در برنامه های اردو  سخنان حاج آقا اکبری و پدر شهید خلیلی  در موردجنگ، تلنگری بود از پایمردی مردان سخت و اندیشه ای که باید ماندگار باشد.

روزسوم :
خداحافظی خادمین با زائرین شهدا در مقر میشداغ و حرکت به منطقه عملیاتی فکه و زیارت مقتل شهید آوینی و 120 شهید مظلوم فکه 
 فصل پایان یک دیدار و آغاز یک پیمان بود.  پیمانی از سر اخلاص و ایمان با آرمان های شهیدان.




گزارش و عکس: هانیه حقیقی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار