مدرسه سه کلاسه روستای دیماندول از توابع شهرستان دلفان استان لرستان با مشارکت بخش صنعت و مردم در راستای تعهد به مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌‌های اقتصادی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۸۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 24 February 2017
 سید امین میرمحمدصادقی مدیرعامل شرکت کارال مجری طرح خشت‌های سلامت بیان داشت: مدرسه سه کلاسه روستای دیماندول از توابع شهرستان دلفان استان لرستان با مشارکت بخش صنعت و مردم در راستای تعهد به مسؤولیت اجتماعی بنگاه‌‌های اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این مدرسه حاصل نخستین دوره برگزاری جشنواره خشت‌‌های سلامت است، اظهار داشت: در این جشنواره ظروف آشپزخانه فلزی کهنه توسط شرکت کارال جمع آوری و پس از بازیافت و تولید درب و پنجره در ساخت مراکزی چون مدرسه و پایگاه سلامت در نقاط محروم کشور مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

میرمحمدصادقی گفت: به منظور تشویق مردم برای مشارکت در این طرح، بن‌های تخفیف خرید محصولات شرکت کارال در اختیار ایشان قرار داده می‌شود.

این فعال بخش صنعت با بیان اینکه استقبال و اشتیاق مردم این مجموعه را تشویق کرد تا دومین دوره جشنواره خشت‌های سلامت را برگزار کند، تصریح‌ کرد: دومین دوره جشنواره خشت‌های سلامت از ابتدای بهمن ماه در 45 پایگاه در 31 استان کشور آغاز شده و تا پایان اسفند 95 ادامه دارد.

وی ادامه‌ داد: در این جشنواره خانواده‌ها ظروف آشپزخانه مستعمل و کهنه فلزی از جمله روحی و آلومینیومی را تحویل و بن‌های تخفیف خرید ظروف آشپزخانه را دریافت می‌کنند که با تکنولوژی هاردآنادایز تولید می‌شوند.

مدیرعامل شرکت کارال در تشریح تکنولوژی هاردآنادایز که توسط مجموعه کارال در ایران ثبت اختراع شده و امتیاز آن تا 20  سال در انحصار این شرکت است گفت: آلیاژ به کار رفته مشابه آن چیزی است که در تولید بدنه هواپیما استفاده می‌شود‌ و ظروف آشپزخانه تولید‌شده با این تکنولوژی ضدخش هستند و در ساخت آنها از هیچگونه رنگ، روکش، لعاب، تفلون، سرامیک و پلیمر استفاده نشده‌است.

وی گفت: در اولین دوره جشنواره خشت‌‌های سلامت 12 تن ضایعات جمع‌آوری شد که از محل بازیافت آنها 13 درصد هزینه‌های ساخت مدرسه تأمین‌ شد و مابقی اعتبار لازم را مجموعه کارال پرداخت‌ کرد.‏

میرمحمدصادقی بیان اینکه با اجرای چنین طرح‌هایی بنگاه‌های اقتصادی به تعهد خود در حوزه مسؤولیت اجتماعی عمل و به توسعه مناطق محروم کمک می‌کنند،‌ اظهار داشت: شهروندانی که در این جشنواره شرکت می‌کنند از یک سو در یک امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند و از طرفی با امکان خرید ظروف آشپزخانه تولید‌ شده با تکنولوژی هاردآنادایزد به حفظ سلامت خانواده خود کمک می‌کنند.

‎وی با بیان اینکه کارال به طور مستقیم 200 نفر و غیرمستقیم برای بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد کرده‌ است، افزود: ظروف آشپزخانه کارال 7 سال گارانتی دارد و با قیمتی مناسب در اختیار مصرف کننده ایرانی قرار می‌گیرد چنانکه قیمت نمونه خارجی آن 5 تا 6 برابر بیشتر است.‏

‎‏ میرمحمدصادقی در پایان گفت: خیرین علاقمند به مشارکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به وب سایت www.karal.ir و یا از طریق سامانه 500028490 و ارسال عدد 100 توسط شهروندان تهرانی و 101 برای دیگر مناطق کشور، از آدرس پایگاه‌های جمع‌آوری ظروف مستعمل اطلاع پیدا کنند.

منبع: سایت کارال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار