ریس اداره محیط زیست پلدختر :با تلاش شبانه روزی پرسنل اداره محیط زیست شهرستان پلدختر و محل جدیدی از زیستگاه سمندر کوهستانی لرستان را ثبت نماییم .
کد خبر: ۳۸۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 22 February 2017
 دکتر زند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی و مفاد کنوانسیون CITES هر گونه تخریب زیستگاه ممنوع است.

وی اضافه کرد: این تخریب‎ها شامل عملیات خاک‎برداری و خاکریزی یا ایجاد آلودگی و همچنین زنده‌گیری،حمل و یا خرید و فروش سمندر کوهستانی لرستان است.

زند ادامه داد: سمندر لرستانی از جمله گونه‎های منحصر به فرد دنیا و آندمیک استان لرستان بوده که در لیست قرمز  ICUNقرار گرفته و خرید و فروش آن ممنوع است.

رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: در صورت مشاهده حمل و یا خرید و فروش این گونه در معرض تهدید توسط شهروندان، گردشگران و یا سودجویان برخورد قانونی و قضایی صورت می‎گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست جریمه زنده گیری و حمل هر قطعه سمندر کوهستانی لرستان سه میلیون ریال و در صورت تشخیص مراجع قضایی فرد خاطی بازداشت و یا زندانی می‎شود.


کشف سمندر در پلدختر

امیر محمدی نژاد ریس اداره محیط زیست پلدختر :با تلاش شبانه روزی پرسنل اداره محیط زیست شهرستان پلدختر و با لطف خدای متعال تواستیم محل جدیدی از زیستگاه سمندر کوهستانی لرستان را ثبت نماییم که این مهم وظیفه ما را در حفظ و نگهداری از این گونه آندمیک و منحصر بفرد سنگین میکند.

محمدی نژاد ادامه داد: بر همین اساس با انجام گشت خودرویی سیار ودیگر تمهیدات لازم از حمل و قاچاق این گونه ارزشمند به بشدت برخوردمیکنیم طبق آخرین مصویه شکار و صید شورای عالی محیط زیست جریمه هر قطعه سمندر کوهستانی لرستان مبلغ3000000میلیون ریال می باشد.لذا ضمن درخواست از مردم خوب شهرستان که میزبان خوبی برای سمندر لرستانی باشند در صورت هرگونه تخلف با سامانه 1540تماس و محیط زیست را یاری نمایند.شند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار