کمالی پور: تولد کودکان بی‌هویت در پی بی‌توجهی به تردد غیرقانونی اتباع غیرمجاز/ هیچ سازوکاری برای ساماندهی اتباع غیرمجاز وجود ندارد
کد خبر: ۳۸۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 20 February 2017

یحیی کمالی‌پور نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، با بیان اینکه ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور مشکلات زیادی را برای کشور به همراه داشته است، گفت: تبعات منفی برخورد با این قشر دامنگیر کشور شده به نحوی که برخی کشورها چنین برخوردی را محکوم می‌کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، از عدم نظات بر تردد اتباع بیگانه در کشور انتقاد کرد و افزود: متاسفانه هیچ گونه کنترلی بر تردد و سکونت اتباع بیگانه انجام نمی شود؛ متاسفانه اتباع بیگانه لشگر آماده به کاری هستند که اشراف کامل به تمامی نقاط مرزی کشور داشته و حتی راه های ورودی و آسیب های کشور را بهتر از ما می شناسند که این موضوع زنگ خطری جدی برای کشور محسوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز مشاغل کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: اشغال مشاغل کشور از سوی اتباع بیگانه غیرمجاز موجب شده شغلی برای کارگران ساختمانی و دیگر کارگران کشور باقی نماند تا بتوانند از طریق آن درآمدزایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه هیچ سازوکاری برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور وجود ندارد، تصریح کرد: هر چند مقرر شد وزارت کشور و همچنین شورای عالی امنیت ملی به نحوی موضوع حضور اتباع بیگانه غیرمجاز را در کشور خاتمه دهد اما متاسفانه ورودی مرزهای کشور انباشته از خودروهایی است که 20 الی 30 نفر اتباع افاغنه در آنها جاسازی و به کشور وارد می شوند.

کمالی پور از بی توجهی نسبت به کنترل دقیق مرزها انتقاد و بر لزوم کنترل دقیق مرزهای کشور برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشو تاکید کرد و گفت: همانطور که در حوزه امنیتی توانسته ایم امنیت پایداری را برای مرزهای کشور ایجاد کنیم باید نهایت اهتمام خود را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کار برد.

وی با بیان اینکه با بی‌توجهی نسبت به تردد غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور به نوعی عوامل ناامنی را در کشور پرورش می دهیم، تصریح کرد: واقعیت آن است که تبعات ورود و اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور کمتر از مسائل ناامنی نیست.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم از وجود یک میلیون اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور انتقاد کرد و ادامه داد:  از آنجایی که آمار دقیقی از اتباع بیگانه غیرمجاز در دست نیست بنابراین ممکن است تعداد اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور چندین برابر این تعداد باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  از حضور چشمگیر اتباع بیگانه غیرمجاز در استان کرمان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه تعداد اتباع بیگانه غیرمجاز در استان به حدی است که در تمام سطح شهر آنها را می توان مشاهده کرد این در حالی است که برخورد دستگاه های ذی ربط بیشتر با آنها سلیقه ای و مقطعی است تا جدی و دائمی و هیچ سازکاری برای برخورد با آنها وجود ندارد.

کمالی پور یادآور شد: اتباع بیگانه غیرمجاز بعد از شناسایی در اردوگاه هایی جمع آوری و دولت هزینه های زیادی را صرف نگهداری از آنها می کند و زمانی که نیروی انتظامی آنها را برای بازگشت به کشورشان به مرزها می فرستند متاسفانه شاهد هستیم که اتباع بیگانه زودتر از ماموران به استان های کشور وارد می شوند.

وی افزود: تا زمانی که سازوکار قانونی مناسب برای برخورد و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور تعریف نشود همچنان شاهد حضور غیرقانونی آنها در کشور خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم با هشدار نسبت به ازدواج های غیرقانونی زنان ایرانی با اتباع بیگانه، تولد کودکان بی‌هویت و فاقد شناسنامه را بحران و چالشی جدی برای کشور خواند و ادامه داد: کودکان زیادی در کشور وجود دارند که شناسنامه ندارند و به دلیل آنکه چنین ازدواج هایی غیرقانونی بوده بنابراین دولت هم هیچ توجهی به رفع مشکلات آنها ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تولد کودکان بی‌هویت را ناشی از بی توجهی مسئولان نسبت به تردد غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور دانست و گفت: متاسفانه این کودکان به دلیل نداشتن اسناد هویتی و سجلی از حقوق شهروندی مانند حق تحصیل، یارانه، بیمه و .. محروم هستند در واقع اتباع بیگانه غیرمجاز و فرزندان ناشی از ازدواج آنها با زنان ایرانی لشکر بی سروسامانی هستند که هیچ هویتی نداشته و مشکلات بهداشتی، امنیتی و اجتماعی  زیادی را برای کشور به همراه می آورند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم رفع مشکلات فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه تاکید کرد و گفت: حضور غیرقانونی اتباع بیگانه در کشور نشانه وجود دست های پشت پرده ای است که این قشر را بدون هیچ واهمه ای از طریق مرزها به کشور وارد و از این طریق منافع اقتصادی خود را تامین می کنند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از تکدی گری کودکان اتباع بیگانه در کشور انتقاد کرد و افزود: متاسفانه هیچ گونه عزم جدی و هماهنگی و همراهی لازم میان مسئولان ذی ربط برای ساماندهی اتباع بیگانه وجود ندارد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار