عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد: بررسی جزئیات آخرین گزارش برجام در کمیته هسته ای/ رفع کامل موانع دربخش های انرژی، حمل و نقل و بانکی
کد خبر: ۳۸۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 19 February 2017
 مرتضی صفاری نطنزی  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی چهارمین گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام در کمیته هسته ای افزود: چهارمین گزارش وزارت امور خارجه از نحوه پیشرفت و عملکرد برجام اخیرا به مجلس و به خصوص کمیسیون امنیت ملی واصل شده است.
نماینده مردم نطنزی در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه آخرین گزارش برجام با حضور عباس عراقچی رئیس ستاد پیگیری برجام بررسی شد، ادامه داد: معاون وزارت امور خارجه توضیحات مبسوطی از نحوه اجرای برجام در یکسال اخیر ارائه کرد؛ هر چند که انتظار می رفت مباحث با جزئیات بیشتری مطرح شود اما به دلیل کمبود وقت نتوانستیم به جزئیات گزارش ورود کنیم.

صفاری نطنزی بیان کرد: به همین جهت مقرر شد کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صورت تخصصی تر به جزئیات گزارش ورود کند و از نهادهای ذیربط اجرای برجام نیز گزارش ها و استعلاماتی دریافت شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: بعد از دریافت گزارش از ارگان های مربوطه، کمیته هسته ای گزارشی از جزئیات و نتایج اجرای برجام در 6 ماه دوم اجرایی شدن این توافق هسته ای تهیه و به صحن علنی برای قرائت ارائه خواهد کرد.

صفاری نطنزی درخصوص اینکه گفته می شود گزارش های گذشته وزارت امور خارجه از برجام مطابق با واقعیت نبوده است، عنوان کرد: نمی توان بطو قاطع گفت گزارش های قبلی منطبق بر واقعیت نبوده است؛ از زمان امضای توافق هسته ای تاکنون جنبه های عملیاتی اجرای برجام مشهود شده است؛ بنابراین گزارش آخر به نسبت گزارش های گذشته جامع، ملموس و قابل اتکاتر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از برجام، ایران در سه بخش تحت فشار غرب قرار داشت، گفت: در بخش های انرژی، حمل و نقل و بانکی و بیمه تحت فشار بودیم اما بر اساس گزارش آخر در هر سه زمینه موانع به طور کامل برداشته شده است اما اینکه ما چه اندازه از فضای ایجاد شده برداشت کردیم به تلاش و توان داخلی بر می گردد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار