وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمارهای بانک مرکزی درباره رشد بخش های مختلف اقتصادی در نیمه نخست امسال را رد کرد.
کد خبر: ۳۷۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 12 February 2017
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمارهای بانک مرکزی درباره رشد بخش های مختلف اقتصادی در نیمه نخست امسال را رد کرد و گفت: قرار است بانک مرکزی در آمارهای اعلامی آینده، موارد را اصلاح کند.
نعمت زاده: آمار بانک مرکزی درباره رشد منفی در بخش معدن درست نبود
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا نعمت زاده» روز یکشنبه در حاشیه هشتمین همایش توسعه نظام تامین مالی و سرمایه گذاری در ایران در مرکز همایش های صدا و سیما، این مطلب را در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر دلیل منفی شدن رشد بخش معدن در نیمه نخست امسال بیان کرد.
بانک مرکزی در آمار مربوط به رشد اقتصادی نیمه نخست امسال، رشد بخش معدن را منفی 9.4 درصد در فصل بهار و منفی 5.4 درصد در فصل تابستان برآورد کرده، به طوری که کل رشد اقتصادی این بخش به منفی 7.3 درصد در 6 ماهه نخست امسال رسیده است.
وزیر صنعت با تاکید بر اینکه در سال های اخیر تلاش شده موانع پیش روی سرمایه گذاری رفع شود، اظهار داشت: موانع باقیمانده نیاز به اصلاح قانون ندارد بلکه مبتنی بر صلاح روش هاست.
نعمت زاده اظهار داشت: در سه سال و نیم، حدود 30 هزار طرح جدید یا طرح «توسعه ای تکمیل و راه اندازی» در بخش صنعت و معدن راه اندازی شده است.
وی با یادآوری اینکه تاکنون بیش از چهار هزار واحد با ایجاد بیش از 60 هزار شغل مستقیم راه اندازی شده است، گفت: بسیاری از طرح هایی که سال ها متوقف بود بویژه طرح های فولاد و خودروسازی و آلومینیوم و مس فعال شدند.
به گفته وی، تا پایان امسال برنامه ریزی شده که حدود 30 طرح مهم ملی به بهره برداری برسد که تاکنون 19 واحد افتتاح شده است.
نعمت زاده تاکید کرد: فضای سرمایه گذاری بویژه پس از برجام که شرکت ها امیدوار شدند، بسیار بهبود یافته است به شکلی که بسیاری از شرکت ها به طرح های توسعه ای می اندیشند.
وی درباره سرمایه گذاری خارجی نیز گفت: پارسال و امسال حدود هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه های مختلف تصویب نهایی شده است.
وزیر صنعت با بیان اینکه چند واحد از این سرمایه گذاری های خارجی به بهره برداری رسیده اند و برخی دیگر تا پایان سال به بهره برداری می رسند، اظهار داشت: امیدواریم شاهد به نتیجه رسیدن سرمایه گذاری های خارجی در بخش صنعت باشیم.
وی تاکید کرد: البته هرچند در بخش معدن سرمایه گذاری هایی شروع شده است اما بدلیل برخی مسایل، کمی با کندی پیش می رود که امیدواریم که این بخش نیز سرمایه گذاری بیشتری جذب شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار