کد خبر: ۳۷۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 06 February 2017

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و تجهیز مدارس لرستان مصوب شده که تاکنون ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اخذ شده است.
 محمد چگنی عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان در رابطه با اعتبارات ملی شناور در پیوست شماره یک قانون بودجه سال 95 اظهار داشت: از محل این اعتبار، مجموع اعتبار کل کشور 882 میلیارد تومان است که 39 میلیارد تومان برای استان لرستان مصوب شده  که از این میزان تاکنون 11 میلیارد و 600 میلیون تومان اخذ شده است.
وی با بیان اینکه در بحث طرح تخریب و بازسازی مدارس 20 میلیارد تومان اعتبار برای لرستان مصوب شده است، افزود: تاکنون از این مبلغ سه میلیارد و 761 میلیون تومان دریافت شده است.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان عنوان کرد: در بحث طرح تکمیل فضاهای نیمه تمام یا ملی مشارکتی نیز سهم لرستان یک میلیارد و 980 میلیون تومان است که  تاکنون 170 میلیون تومان تخصص یافته است.

وی بیان کرد: در بحث بازسازی نیز مقدار تخصیص یک میلیارد و نیم از محل اسناد خزانه و دو میلیارد و 185 میلیون تومان به صورت نقدی دریافت شده و در طرح گرمایش و سرمایش مدارس نیز میزان اعتبار مصوب 15 میلیارد تومان بوده که تا به امروز شش میلیارد و 826 مییلون تومان دریافت شده است.

چگنی تصریح کرد: در بحث طرح مالیات بر ارزش افزوده سهم استان یک میلیارد و 729 میلیون تومان بوده که تا کنون 858 میلیون تومان دریافت کردیم.اختصاص 800 میلیون اعتبار برای ساماندهی مساجد تاریخی لرستانغلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 800 میلیون تومان برای ساماندهی مساجد تاریخی تخصیص یافته است، اظهار داشت: در بحث مرمت آثار تاریخی استان نیز اعتبار تخصیص یافته 50 میلیون تومان است.وی افزود: امسال برای مرمت باغات تاریخی و آرامگاهای مفاخر استان 100 میلیون تومان اعتبار و برای ایجاد سیستم حفاظتی موزه‌های استان نیز 150 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان 120 میلیون تومان برای مرمت روستاهای تاریخی و  برای مطالعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استان لرستان نیز 388 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی به اختصاص 936 میلیون تومان اعتبار برای خرید ابنیه و حریم‌های آثار تاریخی لرستان اشاره کرد و گفت: برای احداث و مرمت موزه‌ها و کاخ موزه‌ها 50 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده  و برای حفاظت از بافت‌های تاریخی استان نیز 300 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار