کد خبر: ۳۷۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 04 February 2017

علی آشتاب ظهر امروز در همایش نقش تشکلات کارگری و  کارفرمایی در رشد فرهنگ حجاب و عفاف با تاکید به اینکه کارگران یکی از ارکان فعال در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بوده‌اند، اظهار داشت: در اوایل انقلاب اسلامی کارگران با اعتراض به حکومت پهلوی و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی نقش پررنگی در به ثمر رسیدن انقلاب ایفا داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس نیز کارگران در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل پرچمدار بوده‌اند این درحالی است که استان لرستان 176 کارگر تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین در پی تحقق شعار سال 95 با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نقش کارگران در تحقق فرامین رهبری مشخص و اساسی است، اضافه کرد: برای تحقق شعار سال باید حس مسؤولیت همگانی داشته باشیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به تولید داخلی توجه کنیم زیرا اگر مردم ایران از کالاهای داخلی استفاده کنند هیچ نیازی به کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

آشتاب با اشاره به سیاست های امروز دولت و قوانین مجلس شورای اسلامی گفت: همه این سیاست‌ها و قوانین در کنار تولید است بنابراین باید بنگاه‌های اقتصادی تقویت شوند و دولت باید نقش تسهیل‌کننده برای بنگاه‌های اقتصادی در جهت رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان آشتاب ضروری‌ترین وظیفه امروز همه را ترویج فرهنگ کار ایرانی اسلامی دانست و عنوان کرد: وجدان کاری و توجه به احکام شرعی باید در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نهادینه شود.

 وی اشاره به اینکه بقای یک بنگاه اقتصادی در مشارکت دولت، کارفرما و کارگر است، تصریح کرد: کارگر و کارفرما باید خود را لازم و ملزوم یکدیگر بدانند، زیرا اساس موفقیت ما در گرو همدلی دولت کارفرمایان و کارگران است.

این مسؤول افزود: برای رشد فرهنگ حجاب و عفاف باید این هم در محیط کار نهادینه شود.

آشتاب در پایان سخنان خود تاکید کرد: برای معرفی چهره اسلامی- ایرانی از نیروی کار تنها حضور یک کارگر و کارفرمای محجبه می‌تواند الگویی برای آحاد جامعه باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار