معاون مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران خبر داد:
مطالعه شیل های نفتی بخشی از ناحیه لرستان که در سال ۱۳۹۳ به اتمام رسید نیز حجم قابل قبولی شیل نفتی دارای نفت بسیار سبک را به اثبات رساند که به دلیل پایین بودن قیمت نفت برداشت آن هم اکنون صرفه اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۳۶۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰ 16 January 2017
معاون مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در امور اکتشاف از برداشت اطلاعات عملیات ثقل سنجی و مغناطیس هوایی حوضه زاگرس (این حوضه اولویت نخست اکتشافی است) و خلیج فارس خبر داد.
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک لر ستان؛بهمن سلیمانی  با اعلام این خبر افزود: برداشت اطلاعات ثقل سنجی و مغناطیس در دریا از طریق کشتی و در خشکی با استفاده از پهباد یا هواپیما انجام می شود.
 
وی افزود: اولویت یک عملیات ثقل و مغناطیس هوایی با هدف شناخت مناطق جدید اکتشافی، پوشش کامل ناحیه زاگرس و سپس مناطقی از جمله مکران، جازموریان، سیستان و ... است.
 
مطالعه منابع غیرمتعارف همچنان ادامه دارد سلیمانی با اشاره به استمرار مطالعات در منابع غیرمتعارف نفت و گاز، گفت: شیل های نفتی در یک پروژه پژوهشی مطالعه و ۸ منطقه در سراسر کشور توسط مدیریت اکتشاف شناسایی شده است.
 
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نظر است که هر سال کار مطالعه شیل های نفتی دو منطقه شناسایی شده و انجام شود.
 
سلیمانی گفت: مطالعه شیل های نفتی بخشی از ناحیه لرستان که در سال ۱۳۹۳ به اتمام رسید نیز حجم قابل قبولی شیل نفتی دارای نفت بسیار سبک را به اثبات رساند که به دلیل پایین بودن قیمت نفت برداشت آن هم اکنون صرفه اقتصادی ندارد.
 
حفظ ۷۰ درصدی شانس موفقیت های اکتشافی ایران در سال های متمادی سلیمانی شانس موفقیت اکتشافی در جهان را ۳۰ تا ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این ضریب موفقیت در ایران از بیست سال گذشته تاکنون ۷۰ درصد بوده است.
 
 
 
سلیمانی افزود: شانس موفقیت اکتشافی در ایران به این معنی نیست که انجام عملیات اکتشافی در ایران آسان است بلکه به این معنی است که کارشناسان اکتشاف نفت و گاز دقت نظر بالایی در تعیین اولویت ها دارند.
 
وی با بیان اینکه با گذشت زمان ساختمان های پیچیده اکتشافی در اولویت قرار می گیرد، افزود: به منظور حفظ شانس ۷۰ درصدی موفقیت های اکتشافی، دستیابی به دانش روز و فناوری های جدید باید مد نظر قرار بگیرد.
 
سلیمانی خواهان حمایت صنعت نفت برای به‎روز نگاه داشتن سطح دانش کارشناسان ارشد در مدیریت اکتشاف همگام با علم و فناوری روز شد و گفت: این مدیریت در کشور نظیر ندارد همانطور که کارنامه اش گواه بر موفقیت آن در کشف مقادیر قابل توجه ثروت ملی پس از انقلاب و طی سال های گذشته است.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار