کد خبر: ۳۵۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶ 13 January 2017
آمارسازی در حوزه اشتغال خیانت به مردم لرستان است✍ محمدرضا گودرزیبیکاری عامل اصلي اعتیاد، طلاق، فحشا، بی‌سوادی، بی‌خانمانی، دزدی و جرم و جنایت است.
 
لرستان سال‌هاست كه رتبه نخست بيكاري را در كشور دارد و حتي رتبه نخست جوانان تحصيل‌كرده بيكار  كشور نيز در اختيار جوانان لرستان است‌.
 
امروزه اشتغال مهم‌ترين دغدغه‌ي مردم استان است و بيكاري جوانان ما را افسرده و پژمرده كرده است‌.
 در اين شرايط كه لرستان همواره رتبه نخست بيكاري را در كشور داشته مردم لرستان اميد به وعده‌هاي مسوولان در حل معضل بيكاري داشتند، مركز آمار ايران اعلام كرد كه نرخ بیکاری در لرستان  كاهش یافته و از نظر نرخ بيكاري به ميانگين كشور رسیده است و حتي نسبت به چند استان برخوردار كشور  در وضع بهتري قرار گرفته !اعلام‌ اين خبر باعث تعجب اكثر مردم لرستان شده چرا كه آن‌ها خوب می‌فهمند این قبيل آمارهاي يك شبه و فله‌اي صحت ندارد و نيازي هم به راستي‌آزمايي نيست چرا كه بايد مركز آمار ايران اعلام كند اين تعداد اشتغال در كجاها ايجاد شده است وگرنه مدير هر نهادي مي‌تواند يك يا دو صفر جلوي رقم آمار ارسالي نهاد تحت مديريتش قرار داده و آن را به مركز آمار ايران بفرستد و فرياد به به و چه چه سر دهد كه بيكاري در دوره‌ي مديرت من ريشه‌كن شد! مردم لرستان بيكاري جوانان‌شان و شرايط سخت معيشتي‌، گراني و تورم را هر روزه مي‌بينند و با تمام وجود حس مي‌كنند.
 
البته در اين ميان گناهي متوجه مركز آمار ايران نيست و گناه اصلي بر عهده برخي مسوولان و مديران استان است كه اين آمار‌هاي دروغ و اشتباه را به مركز آمار ايران ارائه داده‌اند‌.
 
مردم لرستان از مسوولان انتظار دارند كه مشكلات و معضلات را به مقامات كشور انعكاس دهند تا چشم‌انتظار بهبود وضعيت اشتغال به عنوان دغدغه اصلي جوانان اين خطه باشيم نه اين كه براي سرپوش گذاشتن بر كم‌كاري‌هاي خود در آمارها دستكاري كنند كه اين كار خيانت به مردم استان محرومي است كه سال‌هاست از معضل بيكاري به شدت رنج مي‌برد و هر كسي مي‌داند كه حل اين معضل با يك هفته و يك ماه و يك سال ميسر نيست و در حالي كه سالها مركز آمار ايران لرستان را در صدر جدول بيكاري كشور اعلام كرده حال چطور پس از گذشت چند ماه، همه‌ي مشكلات بيكاري ما حل و وضعيت لرستان در اين زمينه گل و بلبل شد؟!
 
مگر مي‌شود ره صد ساله را يك شبه رفت؟!
 
اگر صعود يكي دو پله‌اي در جدول بيكاري داشتيم حرفي، اما اين كه باور كنيم مسوولان نیمی از استان‌هاي كشور ظرف اين مدت نشسته‌اند و دست روي دست گذاشته‌اند و حتي از آمار اشتغال قبلي خود را كم كرده‌اند تا ما از آن‌ها جلو بزنيم، به هيچ وجه باور كردني نيست!
 
برخي مديران لرستان بدانند كه اين آمارسازي‌ها، عملكردي براي آنان محسوب نمي‌شود و به جاي اين كه نرخ بيكاري را در روي كاغذ كاهش دهند لازم است واقعيت‌ها را به طور شفاف به مسوولان كشور انتقال دهند‌. در اين چند ماه اخير چه اشتغالزایی و كارخانه‌ي بزرگي در لرستان به بهره‌برداري رسيده كه حداقل 5 هزار نفر از نيروي بيكار لرستان را تحت پوشش دهد و باور كنيم كه آمار مركز آمار ايران درست است؟
باز هم تأكيد مي‌كنيم اين قبيل آمارسازي‌ها نه تنها خدمت نيست بلكه خيانت به مردم استان به ويژه به جوانان بيكار لرستان است زيرا لرستان سال‌ها رتبه اول بيكاري را داشته و با اين حال كمك و توجه خاصي براي رفع معضل بيكاري از سوي مسوولان كشور صورت نگرفته و حال با اين آمار غيرواقعي جديد و رتبه مياني اشتغال در كشور‌، ديگر لرستان مورد توجه دولت در بحث اشتغال‌زايي نيست و اولويت استان‌هاي ديگر هستند كه بالاتر از ما در جول بيكاري قرار دارند‌.
 
آيا كساني كه با دستكاري آمارها جوانان بيكار را به شاغل تبديل كرده‌ و به مرکز آمار ارسال مي‌كنند مي‌دانند كه برخي از آنان براي تامين نيازهاي زندگي‌شان به بزهكاري روي مي‌آورند‌؟ آيا اين مسوولان بررسي كرده‌اند كه چرا همزمان با دستكاري آمار بيكاران تعداد مجرمان افزايش مي‌يابد و بر ميزان طلاق افزوده مي‌شود؟
 
!مردم آن‌چه را كه حس كنند باور مي‌كنند نه آمارهاي اعلام شده برخي كه تداوم نشستن بر صندلي مديريتي‌شان وابسته به ارسال آمار‌هاي عجيب و غريب است.
 
   اين چه نوع آمار كاهش نرخ بيكاري است كه بين اقوام و دوستان ما و همچنين سايريني كه ما مي‌شناسيم، هنوز كسي از جوانان بيكارشان داراي شغل نشده، اما به يك باره وضعيت ايجاد اشتغال لرستان به كل متحول شده است؟!
 
اميد است مسولان كشور و مديران استان به فكر ايجاد اشتغال واقعي و پايدار براي جوانان لرستان باشند و نه اين كه فقط  اين كه در روي كاغذ آمار بيكاري جوانان لرستان را كاهش دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار