تابناک :
سعید محمودی که در شهریور سال ۹۳ از سوی دکتر ابتکار به عنوان مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان منصوب شد پس از آنکه در این استان کارنامه خوبی از خود به جای گذاشت به عنوان مدیرکل محیط زیست استان مرکزی منصوب می شود
کد خبر: ۳۵۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 10 January 2017
به گزارش تابناک لرستان؛سعید محمودی متولد استان لرستان است و کار در محیط زیست را از این استان آغاز کرد.
 
جلوگیری از تخریب و تعرض به منطقه اشترانکوه و دریاچه گهر، تعطیلی کارخانه فارسیت دورود که به علت استفاده از آزبست موجب شیوع بیماری و نارضایتی بسیاری از شهروندان شده بود و همچنین پافشاری برای نصب الکتروفیلتر واحد سه کارخانه سیمان دورود از اقدامات شاخص وی در زمان خدمت در این استان به شمار می روند.
 
انتصاب او به عنوان مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان در حالیکه این استان با چالش های محیط زیستی دست و پنجه نرم می کرد در ابتدا با نقدهایی همراه بود اما محمودی توانست ضمن تهیه طرح جامع مدیریت تالاب های بین المللی هامون، تهیه طرح مکانیزم وقوع گرد و غبار درسیستان و‌ کنترل آن و همچنین تلاش موفق آمیز برای ثبت جهانی تالاب هامون به عنوان ذخیره گاه زیستکره در فهرست یونسکو گام های موثری در این راه بردارد.
 
حذف دایک مرزی مانع ورود آب از مرز کشور، اخذ حق آبه تالاب هامون از چاه نیمه ها برای اولین بار، استقرار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و چندین پالایشگاه و راه آهن جنوب بر اساس آخرین روش های ارزیابی محیط زیست، جلب نگاه های ملی و بین المللی به گونه های ارزشمند بومی استان نظیر گاندو یا کروکودیل پوزه کوتاه به کمک صندوق ملی محیط زیست از دیگر اقدامات رسانه ای شده ای است که در کارنامه این مدیرکل جوان دیده می شود.
 
به واسطه اصرار و تاکید بر آموزش محیط بانان و برخورد قاطع با متخلفین شکار و صید یگان حفاظت استان سیستان و بلوچستان توانست عنوان یگان برتر کشور در سال ۹۴ را کسب کند.
 
به نظر می رسد مجموعه عملکرد محمودی در استان سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را برای انتصاب او به عنوان مدیرکل محیط زیست در یکی از صنعتی ترین استان های کشور متقاعد کرده است. محیط زیست استان مرکزی در چندسال اخیر به خاطر مساله آلودگی هوا، چالش های مربوط به تالاب میقان و همچنین محیط طبیعی غنی مورد توجه علاقمندان به این حوزه واقع شده است و انتظار می رود سعید محمودی که یک مدیر جوان و عملگرا قلمداد می شود در راستای حل این معضلات گام بردارد. بر اساس اخبار واصله مراسم معارفه محمودی روز چهارشنبه در محل اداره کل محیط زیست استان مرکزی برگزار خواهد شد.
 
از خانم‌ نیره پورمولایی به عنوان جانشین او در استان سیستان و بلوچستان نام برده می شود.
 
پورمولایی دومین مدیرکل زن استانی در تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست به شمار خواهد رفت که از سوی معصومه ابتکار به این سمت منصوب می شود.
 
پیش از این نیز در دوران اصلاحات خانم ناهید مکتوبی با حکم معصومه ابتکار به عنوان مدیرکل محیط زیست استان کردستان منصوب شده بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار