کد خبر: ۳۵۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴ 08 January 2017
رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشوراز مفاسد اجتماعی، طلاق، حاشیه نشینی و اعتیاد به عنوان آسیب های اجتماعی اصلی و اولویت دار کشورنام برد و گفت: اعتیاد در رده اول آسیب های اجتماعی قرارداد.
مصطفی راستین افزود: آمار اعتیاد در جامعه در همه حوزه ها آمار خوبی نیست و جامعه اسلامی ما نباید این همه درگیر اعتیاد مخرب شود زیرا مواد مخدر نوپدید جامعه را آلوده می کند.
راستین افزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی در کشور باید به صورت جهادی عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید پیشگیری از اعتیاد را از مدارس و دانشگاهها و ادارات دولتی شروع کنیم گفت: آشنایی جامعه با آموزه های دین اسلام می تواند جامعه سالم را به وجود آورد.به گفته وی برگزاری همایش ها و کارگاه های پیشگیری بدون پشتوانه درراستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر نیست.
وی اضافه کرد: برای مبارزه با جنگ نرم دشمن و معظلات موجود در فضای مجازی باید کارها و هزینه های بزرگی صرف شود زیرا دشمن با استفاده از این ابزارها درصدد وارد کردن آسیب به قشر جوان است.
راستین ادامه داد: فرزندان سالم و کارآمد در جامعه سلامت ، رشد یافته و این مهم با تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی در اجتماع محقق می شود.وی یادآور شد: آموزش باید رکن اصلی برگزاری کار گارگاه ها وهمایش ها قرار گیرد زیرا با ارائه آموزش های لازم شاهد کاهش آمارآسیب های اجتماعی در کشور خواهیم بود.
رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور روزیکشنبه برای شرکت در کارگاه های تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح کاج به شهرستان بروجرد سفر کرده است.
از سوی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی طرح پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید کاج نام گذاری شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار