کد خبر: ۳۵۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱ 02 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک لرستان ؛معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: طی 9 ماه نخست امسال 50 قاچاقچی مواد مخدر به هلاکت رسیده است.
سردار اسدالله هادی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سال گذشته سه نفر و امسال هفت نفر در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور شهید شد.
 
وی نخستین آسیب جامعه را آسیب اجتماعی دانست و اظهار کرد: در جلسات مختلفی که با 12 عضو اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، مقرر گردید آسیب های اجتماعی در اولویت قرار گیرند.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: با خرده فروشان و معتادین متجاهر که نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال برده اند برخورد ویژه می شود.
 
سردار هادی نژاد با بیان اینکه برخورد با خرده فروشان به صورت جدی ادامه دارد، گفت: با توجه به نیاز اعمال تغییرات در قانون جرائم، اقداماتی از جمله برخورد با خرده فروشان در حال انجام است.
وی افزود: از نظر جغرافیایی بیشترین کشفیات با 75 درصد مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان و 15 درصد کشفیات مربوط به سایر استان ها می باشد.
 
وی بیشترین کشفیات را تریاک، حشیش و شیشه برشمرد و بیان کرد: ٥٥٠ تن مواد مخدر در ٩ماه نخست امسال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٥ درصد افزایش داشته است.
 
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مرز ایران و افغانستان به طور کامل بسته است و انتقال مواد مخدر در این مرز به صورت کاروانی نیست. وی افزود: سگ های مواد یاب در سال گذشته 10 درصد کشفیات را داشته اند که این میزان کشفیات در 9 ماه نخست امسال به 12 درصد افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به راه اندازی هشت گلوگاه سیار در استان های شرقی کشور اظهار کرد: توسعه اطلاعاتی، پوشش کویر و ایجاد واحد ضربت از اقدامات این گلوگاه ها می باشند. سردار هادی نژاد افزود: مرکز تولید مواد مخدر باند سازمان یافته در افغانستان است اما عوامل آنها در کشور ما فعالیت می کنند و تعدادی از آنها تاکنون دستگیر شده اند.
وی گفت: طبق ماده های 13 و 14 قانون ستاد مبارزه با مواد مخدر، محلی که برای فروش مواد مخدر شناسایی می شود به نفع دولت ضبط خواهد شد.
به گفته وی هر کیلوگرم مواد مخدر صنعتی 800 میلیون ریال به فروش می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار