کد خبر: ۳۵۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 29 December 2016
فرماندار الیگودرز این شهرستان را قطب تولید کربنات کلسیم دانست و گفت: شهرستان الیگودرز رتبه نخست استان لرستان در بحث تولید و صادرات پودر کربنات کلسیم را دارد.
 
ولی الله میرزایی اصل روز پنجشنبه در نشست کمیسیون صادرات غیر نفتی الیگودرز سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: در حال حاضر 14 واحد تولیدی پودر کربنات کلسیم در شهرستان الیگودرز فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه طبق قانوان تمام صادرات غیرنفتی مشمول معافیت مالیاتی هستند، گفت: به رغم وجود این توانمندی ها در الیگودرز، هیچ گونه آمار صادراتی از این کالا در شهرستان وجود ندارد و صادرات الیگودرز توسط افرادی خارج از استان انجام می شود.
فرماندار الیگودرز درصد خلوص پودر کربنات کلسیم این شهرستان را 99 درصد عنوان کرد و افزود: تولیدکنندگان سایر شهرستان ها محصولات الیگودرز را خریداری و با مخلوط کردن آن با محصولات با خلوص کمتر به بازارهای جهانی صادر می کنند.
وی در خصوص تولید و صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان الیگودرز اظهار کرد: این شهرستان در تولید محصولات گلخانه ای رتبه نخست استان را دارد.
میرزایی اصل با اشاره به فاصله نزدیک شهرستان ازنا با الیگودرز افزود: وجود گمرک در شهرستان ازنا کار را برای صادرکنندگان آسان کرده است و تولیدکنندگان و صادرکنندگان الیگودرز باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.
شهرستان الیگودرز در استان لرستان دارای معادن سنگی زیادی از جمله سنگ های ساختمانی، نما و سایر کانی هایی چون سیلیس است که بیشترین تراکم سنگ‌ های تزئینی استان را به خود اختصاص داده است.این شهرستان با جمعیتی افزود بر160 هزار تن در شرق استان لرستان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار