کد خبر: ۳۵۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹ 29 December 2016
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان گفت: نرخ بیکاری در این استان از ابتدای کار دولت یازدهم با هفت درصد کاهش به 13 و سه دهم درصد رسیده است. 
علی هادی چگنی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان افزود: هم اکنون میانگین نرخ بیکاری در کشور 11درصد است.وی اضافه کرد: تراز تجاری لرستان نیز دراین مدت از 310 هزارمیلیارد ریال به 610 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
چگنی با بیان این که نرخ مشارکت اقتصادی مردم لرستان نیز اکنون 36 و2دهم درصد است ، افزود: در مجموع میانگین سرانه درآمدی مردم استان از 48 درصد میانگین کشوری به 66 درصد در کشور افزایش یافته است.
مدیرکل گمرک لرستان نیز در این جلسه با اشاره به این که صادرات لرستان در آذرماه سال جاری 6 میلیون و 438 هزار 640 دلار بوده است گفت: این میزان صادرات 109 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ارزش دلاری داشته است.
عبدالکریم بیاتی با بیان این که در 9 ماهه اول سال جاری 39 میلیون دلار کالا از گمرک استان صادر شده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این جلسه گفت: صادرات لرستان در 8 ماهه نخست سال جاری 140 میلیون دلار بوده که این میزان صادرات نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.
جمال مومیوند ادامه داد: یک چهارم صادرات استان یعنی حدود 30 میلیون دلار از طریق مبادی قانونی و گمرکات لرستان صادر می شود و بخشی دیگر از محصولات استان به نام دیگر استان ها صادر می شود.
در این مراسم از صادر کنندگان نمونه استان با حضور استاندار لرستان تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار