کد خبر: ۳۴۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 26 December 2016
امام جمعه پلدختر با تاکید بر لزوم ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: خانواده ها فرزندان خود را با روش های نوین از جمله معرفی کتابخانه دیجیتال به مطالعه تشویق و ترغیب کنن..
 
حجت الاسلام محمد سوری عصر دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان پلدختر افزود: علم جایگاه و اهمیت بسیار بالایی در اسلام دارد ولی متاسفانه سرانه مطالعه در ایران بسیار پایین است.
وی مدرسه را از عوامل موثر بر افزایش مطالعه در جامعه دانست و گفت: مدرسه و مراکز آموزشی نقش بسیار مهمی در این موضوع دارند و می توانند ضمن آموزش راه مطالعه را با مشاوره دادن بیاموزند و آنها را به مطالعه تشویق و عادت دهند.ا
مام جمعه پلدختر افزود: کتابداران و کتابخانه ها می توانند با ایجاد فضای مناسب، کتابخوانی را ترویج دهند و مسئولان و دولت زیرساخت های لازم را رای تحقق این هدف تامین کنند.وی با تاکید بر نقش رسانه ها در افزایش سرانه مطالعه اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی افراطی شده به طوری که حضور افراد در یک جمع فقط جسمی است.
حجت الاسلام سوری افزود: در واقع این فضاها مجازی نیست بلکه حقیقی است و می توان از این فرصت برای فرهنگ سازی استفاده کرد.
وی گفت: ناشران و کتابفروشی ها می توانند برای ترویج کتاب و کتابخوانی امتیازاتی برای مطالعه بیشتر بین مردم در نظر بگیرند.امام جمعه پلدختر افزود: ملتی که اهل مطالعه نباشد پیشرفت نمی کند و این یک آفت است بنابراین همه باید کتاب را جزو جدانشدنی زندگی خود بدانند و به سمت مطالعه و کتابخوانی حرکت کنند.
** افزایش سرانه مطالعه نیازمند کار فرهنگی استمعاون فرماندار پلدختر با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر علم آموزی گفت: کتاب و کتابخانه در نقاط مختلف از جمله کتابخانه ها، مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و حوزه های عملیه وجود دارد ولی افزایش سرانه مطالعه نیازمند کار فرهنگی است.
علیرضا بیرانوند با بیان اینکه مردم باید به فواید دانش افزایی آگاه شوند، افزود: کتاب های خوبی به کتابخانه های مساجد و پایگاه های مقاومت در روستاها فرستاده می شود ولی این کتاب ها باید مرتباط با مشاغل آنها باشند.
** کتاب به سد کالای مصرفی خانواده اضافه شودرییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر نیز در این نشست گفت: تلاش شود با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری کتاب به سبد کالای مصرفی خانواده اضافه شود.
غلامرضا محمودی افزود: با وجود پیشرفت علم و افزایش امکانات نرم افزاری هنوز مطالعه از طریق کتاب کم رنگ نشده است.وی اظهار کرد: در سال 1373، 2 کتابخانه در شهرهای پلدختر و معمولان احداث شد که با گذشت 25 سال هنوز کتابخانه جدیدی در این شهرستان ایجاد نشده است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر افزود: بهمن ماه امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان جشنواره کتاب سال لرستان با حضور مسئولان کشوری و استانی است که در پلدختر نیز کتاب های مفید و ارزشمندی در حوزه های مختلف داوری و به جشنواره معرفی می شوند.شهرستان پلدختر با بیش از 80 هزار تن جمعیت در جنوب غربی شهرستان خرم آباد مرکز استان لرستان قرار دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار