کد خبر: ۳۴۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 23 December 2016
امام جمعه خرم آباد گفت: پیروزی حلب دستاورد بزرگی برای محور مقاومت اسلامی بوده و بشارتی برای مردم منطقه است که ایستادگی و استقامت نتیجه می دهد و نصرت الهی را به دنبال دارد
 
آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا جامع تمام دستورات دین اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه شخصی از امام سجاد(ع) سوال کرد که مرا از تمام دستورات دین آگاه کن، افزود: امام سجاد(ع) فرمود تمام دستورات دین در سه جمله خلاصه می شود، اول همیشه حق را بگویید، دوم همیشه قضاوت شما عادلانه باشد، سوم وفای به عهد و ایمان کنید.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز ثابت شده آمریکایی ها به هیچ قرارداد بین المللی اعتقاد ندارند و پایبند به آن نیستند، تصریح کرد: آمریکایی ها دروغگو، منفعت طلب و سود جو هستند.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه نشانه های انسانیت در مسئولان آمریکا وجود ندارد، ادامه داد: مفهوم تمدید تحریم ها این است که برجام را قبول نداریم و این درس عبرتی است برای ما که هرگز به دشمنان اسلام و قرآن و به شیطان بزرگ اعتماد نکنیم. وی با اشاره به جمعه سوم دی ماه روز ثبت احوال گفت: مهمترین مسئولیت ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی بوده و این نهاد مرزهای هویتی جامعه را حراست می کند. نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه متاسفانه آمارها زنگ خطری برای همه است، تصریح کرد: افزایش طلاق، کاهش ولادت و ازدواج ایجاب می کند که مسئولان برای کاهش طلاق و افزایش ازدواج برنامه ریزی داشته باشند.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه باید ازدواج های ساده، آسان و به هنگام صورت بگیرد، افزود: والدین باید زمینه ازدواج فرزندان را فراهم کنند و بانکها نیز در پرداخت وام ازدواج بیشتر تلاش کنند و اینقدر پشت نوبت وام نداشته باشند تا بتوانیم این زنگ خطری که بیخ گوش همه ما نواخته می شود را جلوگیری کنیم. وی با اشاره به یکشنبه ۵ دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی به فرمان امام راحل اظهار داشت: یکی از توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام هواپیما ربایی بوده است که امام(ره) با آن تیزبینی، درایت و هوشمندی که داشتند مسئولین امنیت پروازها را به عهده سپاه گذاشت.
 
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از خدمات و برکات فعالیت سپاه تامین امنیتی پرواز هواپیماهای غیرنظامی بوده است، تصریح کرد: الان بیش از سه دهه است سپاه این مسئولیت را به دوش گرفته و با فداکاری و هوشیاری و درایت توطئه دشمنان در ربایش هواپیماها را خنثی کرده است. آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۳۰ مورد هواپیما ربایی با فداکاری این عزیزان نقش برآب شده است، یادآور شد: دور اندیشی امام راحل و فداکاری نیروهای سپاه در امنیت پروازها موثر واقع شده است. وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری کشورها از سپاه درخواست می کنند که شما چگونه امنیت پرواز را تامین می کنید و تجربه خود را به ما انتقال دهید، افزود: این نتیجه ایمان راسخ و اعتقاد قلبی جوانان ایران اسلامی، نشانه مجهز بودن سپاه به تجهیزات و تسلیحات روز و رعایت نکات امنیتی و حفاظتی است. امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به یکشنبه سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح اظهار کرد: از شیوه‌های حضرت مسیح اعتراض به ظالم و بازداشتن از ظلم و دفاع از مظلومین بوده است.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز نیز پیروان حضرت مسیح باید این شیوه را دنبال کنند، تصریح کرد: یک مراسم دعا کافی نیست و باید مانند حضرت مسیح در برابر ظلم و تجاوز و محرومیت بایستند. وی با اشاره به سه شنبه هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل بیان کرد: بعد از انقلاب فعالیت های بسیاری خوبی در این حوزه صورت گرفت و تا حدودی موضوع بی سوادی برداشته شد اما کمبودهایی را شاهد هستیم و عده ای از نعمت سواد برخوردار نیستند. نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: از مسئولان سوادآموزی و مردم می خواهیم تلاش کنند این لکه ننگ برداشته شود و مردم ما باسواد شوند.
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی ارتش سوریه در حلب و شکست مفتضحانه تروریست ها، داعشی ها، النصره و حامیان آن اظهار کرد: پیروزی در حلب خیلی مهم است. وی با بیان اینکه اثبات کارآمدی محور مقاومت و ناکارآمدی ائتلاف ضد داعش پیام پیروزی در حلب بوده است، تصریح کرد: در حلب ۳۵ گروه تروریستی وجود داشته است. امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ۶۴ کشور عضو ائتلاف ضد داعش بودند و از سوی دیگر سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و به طور کلی کشورهای غربی عربی و ترکیه کمک می کردند، افزود: سرویس های اطلاعاتی حدود ۱۰۰ کشور به نیروهای تروریستی حلب کمک می کردند و بیش از ۲۰۰ رسانه و شبکه علیه دولت بشار اسد شبانه روز تبلیغ می کردند. آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز شاهدیم ایران، روسیه و دولت سوریه پیروز شدند و آن ۶۴ کشور ائتلاف ضد داعش شکست خوردند، تصریح کرد: امروز شاهدیم که تبلیغات وحشتناک رسانه ای غرب و کشورهای عربی در برابر اراده مقاومت اسلامی شکست خورد. وی با تاکید بر اینکه این امر جز قدرت خدای متعال نیست، یادآور شد: پیروزی حلب دستاورد بزرگی برای محور مقاومت اسلامی بوده و بشارتی برای مردم منطقه است که ایستادگی و استقامت نتیجه می دهد و نصرت الهی را به دنبال دارد. نماینده ولی فقیه در استان افزود: امیدواریم این پیروزی ها را درعراق و موصل شاهد باشیم. آیت الله میرعمادی در ادامه سخنان خود با اشاره به پنجشنبه  ۹ دی ماه سالروز حماسه مردم ایران اسلامی در سال ۸۸ اظهار کرد: ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه ۹ دی از وقایع مهم، ماندگار و اثربخش در انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در ۹ دی فتنه عظیمی که اصل نظام اسلامی و ولایت قیه را نشانه گرفته بود خنثی شد. نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه فتنه سال ۸۸ یک مسئله برنامه ریزی شده از سوی استکبار و دشمنان انقلاب بوده است، افزود: در این فتنه برای اولین بار کاری کردند که حتی ضد انقلاب آن را انجام نداد. آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه سران فتنه برای اولین بار جرات دادند که عناصر زاویه دار با نظام به کف خیابان بیایند و علیه نظام و مقدسات اسلامی شعار بدهند، گفت: فتنه ۸۸ جنایت بزرگی بود.
وی با بیان اینکه فتنه گران تا آنجا پیش رفتند که به مقدسات دینی، عاشورا و امام حسین(ع) توهین کردند، تصریح کرد: اینها یک علامت سبز به دست خود بسته بودند و به هر مقدساتی توهین کردند و تا انجا پیش رفتند که حاضر شدند نظام را براندازی کنند. نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه این کار جنایت و خیانت بود، افزود: سران فتنه با علم و آگاهی ادعای تقلب در انتخابات کردند و عده ای از خواص بی بصیرت که سرمست مقام بودند نیز از آنان حمایت کردند. آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امروز هم این خواص از فتنه گردان حمایت می کنند، اظهار کرد: کسانی که در کوچکترین مسائل کشور موضوع گیری می کنند تا به امروز از بصیرت و فتنه نگفته اند.
وی با بیان اینکه خیال نکنند مردم آنان را فراموش کرده اند و این ها باید توجه داشته باشند گذشته بسیار سیاهی دارند، تصریح کرد: تنها کسی که با قاطعیت در برابر قانون شکنی و فتنه گری ایستاد مقام معظم رهبری بود. امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب با درایت و هوشیاری بصیرت بخشی کرد و مردم هم از ولایت تبعیت کردند و سرانجام چشم فتنه را کور کردند، افزود: امروز عده ای به دنبال تطهیر سران فتنه هستند و درخواست می کنند سران فتنه از حصر آزاد شوند.
سران فتنه مجرم هستند و باید مجازات شوند. وی با اشاره به اینکه این رافت نظام اسلامی و برزگواری رهبری است وگرنه کاری که اینها انجام دادند کمتر دشمنی کرده است، افزود: بزرگداشت ۹ دی بسیار مهم بوده و بزرگداشت این روز بزرگداشت غرور ملی و تبعیت از ولایت فقیه است.
امام جمعه خرم آباد  با بیان اینکه ۹ دی نماد غیرت، بصیرت، عزت و استقلال است، تصریح کرد: در مراسم ۹ دی شرکت کنیم و بدانیم بزرگداشت حماسه ۹ دی در جهت زنده نگه داشتن غرور ملی و دفاع از ولایت فقیه است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار