کارگران کارخانه پارسیلون خرم‌آباد ۳۵ ماه حقوق عقب‌افتاده دارند که تجمعات ادامه‌دار این کارگران تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.
کد خبر: ۳۳۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 04 December 2016
ارگران کارخانه پارسیلون خرم‌آباد امروز برای چندمین بار در محل استانداری لرستان تجمع کردند؛ اعتراضات مکرر این کارگران هنوز گره‌گشا نبوده و همچنان مشکلات این کارگران پابرجاست.

ماجرای بلاتکلیفی کارگران کارخانه پارسیلون تراژدی دنباله‌داری است که گویا پایانی بر آن نیست و تجمعات پی‌درپی کارگران کارخانه پارسیلون جهت دریافت مطالبات معوقه خود نتوانسته نتیجه‌ای برای آنها داشته باشد  وتسنیم لرستان نیز بارها با انتشار گزارش‌ها متعدد به بیان مشکلات و دغدغه این کارگران پرداخته است.

کارگران پارسیلون 

تجمعات ادامه‌دارکارگران کارخانه پارسیلون

یکی از کارگران کارخانه پارسیلون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حدود یک سال است که در مقابل استانداری تجمع می‌کنیم ولی متأسفانه استاندار حتی برای یک‌بار هم که شده از دور کارگران را نگاه نمی‌کند.

وی افزود: از استاندار لرستان انتظار داریم درد دل کارگران را بشنود و بداند این کارگران و خانواده‌هایشان چه زجری می‌کشند.

کارگر کارخانه پارسیلون عنوان کرد: کارخانه پارسیلون یک سال است که تعطیل‌شده و کارگران آن حدود 35 ماه حقوق نگرفته‌اند والان به بانک‌ها واگذارشده که بانک‌ها نیز حقوق و بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند.

31 ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت نشد

وی بیان کرد: ما مشکل بیمه، حقوق و بازنشستگی داریم و با توجه به تجمع‌های پی‌درپی در مقابل استانداری ولی متأسفانه مسئولان هیچ کاری نمی‌کنند تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم.

کارگر کارخانه پارسیلون تصریح کرد: از مسئولان انتظار داریم به مشکلات ما رسیدگی کنند، در این اوج تورم اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنیم که واقعاً زندگی را برای ما سخت کرده است.

یکی دیگر از کارگران کارخانه پارسیلون در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: حدود 35 ماه حقوق عقب‌افتاده داریم و باوجوداینکه مدیرعامل شرکت را هم مشخص کرده‌اند ولی ظاهراً نمی‌خواهند حقوق ما را پرداخت کنند.

وی افزود: اگر شرکت واگذارشده می‌توانند تا زمانی که فعالیت آن شروع می‌شود به‌صورت علی‌الحساب مبلغی به کارگران بدهند.

به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم

کارگر کارخانه پارسیلون عنوان کرد: مدیرعامل شرکت آتیه دماوند قول دادند به‌محض ابلاغ، بدهی کارگران را پرداخت کنند ولی باوجوداینکه دو الی سه ماه از ابلاغ نیز گذشته ولی هیچ پرداختی نداشته‌اند.

وی بیان کرد: مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری لرستان با توجه به صحبت‌هایی که با شورای کارگران داشته‌اند بیان کرده یک ماه فرصت دهید اگر پول شما پرداخت نشد بعد اعتصاب کنید و من از شما عذرخواهی می‌کنم ولی انتظار کارگران فقط با عذرخواهی جبران نمی‌شود.

کارگر کارخانه پارسیلون تصریح کرد: ما به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم چون اعتمادی به این صحبت‌ها نداریم مسئولان باید صدای ما را بشنوند تا از این بحران مالی نجات پیدا کنیم.

به گزارش تسنیم کارخانه پارسیلون خرم‌آباد در یک برهه از زمان بزرگ‌ترین تولیدکننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی‌آمید بود و بیش از هزار نفر در آن اشتغال داشتند؛ این کارخانه که قدمتی بیش از 40 سال دارد با واگذاری به بخش خصوصی بدهکاری‌های زیادی را به بار آورد به‌طوری‌که کارگران این کارخانه 35 ماه طلب دارند حال پس از چندین سال این کارخانه به شرکت آتیه دماوند و بانک‌های استان واگذارشده است.

منبع :تسنیم
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار