کد خبر: ۳۳۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 22 November 2016
محمدحسین امیدی‌پور، رئیس حوزه هنری لرستان دوشنبه، یکم آذر در جمع خبرنگاران گفت: آیین رونمایی از کتاب خاطرات  دفاع مقدس رزمندگان لرستانی با عنوان «بلدچی» طی ماه جاری با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، رزمندگان، ایثارگران و هنرمندان به میزبانی حوزه هنری لرستان در تالار ماه این حوزه  برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این اثر از آن جهت حایز اهمیت است  که نخستین پروژه بلند خاطره‌نویسی دفاع مقدس رزمندگان لرستانی محسوب می‎شود، افزود: برخی از صاحب‌نظران معتقدند این روایت بلند دایرةالمعارف دفاع مقدس لرستان به حساب می‌آید.
شانی‌های رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس در مجموعه خاطراتی به نقل از  اسماعیل سپهوندی از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بازگو شده است.

رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت تولید آثار فاخر هنری و انتقال این مفاهیم و ارزش‌ها به نسل‌های جوان انقلاب ادامه داد: دفاع مقدس به‌عنوان مهم‌ترین رویداد تاریخ معاصر کشور پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سرمایه‌های معنوی گران‌بهایی در راستای تولید محتوا برای محصولات فرهنگی و هنری در کشور به ارمغان آورده و می‌تواند مبنایی مهم برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده کشور باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون فعالیت‌های گوناگونی در جهت گردآوری اسناد و طبقه‌بندی اطلاعات دفاع مقدس از سوی دستگاه‌های مرتبط مانند بنیاد حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسانه ملی صورت گرفته است.امیدی‌پور با بیان این‌که بی‌شک گردآوری اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برای مستندسازی این رویداد برخوردار است، یادآور شد: تولید محصولات هنری به تنهایی جوابگوی نیاز جامعه نیست و باید  اقدامات جدی برای  عرضه مناسب این محصولات  به مخاطبان به‌ویژه نسل‌های جدید انقلاب به‌عمل  آید.
وی اضافه کرد: پروژه تولید یک اثر هنری زمانی به پایان می‌رسد که آن اثر در معرض دید یا خوانش مخاطب خود قرار گیرد.رئیس حوزه هنری لرستان بیان کرد: تولید کتاب بلدچی از سال ۹۲ در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری لرستان آغاز شد و طی سه سال در قالب مجموعه‌ای چهار جلدی تدوین شد.
امیدی‌پور اضافه کرد: این اثر بی‌شک نخستین روایت ادبی بلند از حماسه‎ها و رزم رزمندگان غیور لرستانی است که از زبان تعدادی از رزمندگان لرستانی به قلم اسماعیل سپهوند به رشته تحریر درآمده است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و اولویت‌های حوزه هنری در حمایت از آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های حوزه هنری است که طی این سال‌ها اقدامات ارزنده‌ای نیز در این زمینه صورت گرفته است.
رئیس حوزه هنری لرستان با اشاره به این‌که طی سال‌های اخیر آثار ارزشمندی در عرصه‌های مختلف هنری تولید شده که تاثیر بسزایی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان انقلاب داشته است، افزود: با توجه به ارتقاء سطح کیفی سلیقه مخاطبان همواره انتظار تولید آثار باکیفیت بیشتری می‌رود و من امیدوارم با کارهای پژوهشی و علمی آثاری تولید شود که به لحاظ محتوایی غنی‌تر باشند.

وی اضافه کرد: تولید اثر بلدچی را می‌توان یکی از آثار با محتوا و غنی در حوزه ادبیات مقاومت استان و کشور برشمرد که به گفته برخی از صاحب‌نظران دایره‌المعارف مقاومت لرستان به‌شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار