کد خبر: ۳۳۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 22 November 2016
مصطفی امیری، دبیر کمیته بهداشت و سلامت ستاد مردمی اربعین لرستان دوشنبه، یکم آذرماه در تشریح فعالیت‌های این کمیته به خبرنگاران گفت: در طول مدت استقرار در نجف و کربلا حدود هفت هزار نفر مراجعه کننده مداوا و مورد ویزیت قرار گرفتند.وی افزود: از بیستم آبان‌ماه دو پست امدادی بهداشت و سلامت فعال در شهرهای مقدس نجف و کربلا با دارو و تجهیزات کامل مستقر شدند.
دبیر کمیته بهداشت و سلامت ستاد مردمی اربعین لرستان ادامه داد: این دو پست امدادی متشکل از ۳ پزشک عمومی و یک متخصص به همراه چهار پرستار و سه کارشناس بهداشت بودند که به‌صورت ۲۴ ساعته به زوار خدمت‌رسانی می‌کردند.
وی در ادامه ضمن تقدیر از رئیس و معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: مهیا کردن این تیم و اعزام آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه لرستان میسر شد که جای قدردانی دارد.
امیری در ادامه به مراجعات زیاد این دو پست اشاره کرد و گفت: در طول این مدت حدود هفت هزار بیمار مراجعه کننده داشتیم که در نوع خود بی‌سابقه است.وی افزود: مراجعه‌کنندگان ما فقط از استان لرستان نبودند از سایر استان‌ها و گاهی از کشورهای دیگر نیز مراجعه‌کننده داشتیم.دبیر کمیته بهداشت و سلامت ستاد اربعین لرستان به نکته مهمی نیز اشاره کرد و گفت: ستاد اربعین در خصوص بروز آنفولانزا که سال گذشته یکی‌از شایع‌ترین بیماری‌ها بود برنامه‌های زیادی داشت و با تلاش و تذکرات فراوان و ایجاد پست‌های امدادی زیادی در بین راه موفق شد امسال از بروز و شیوع این بیماری واگیردار تا حد زیادی جلوگیری کند.
امیری در ادامه با اشاره به این فرموده امام راحل(ره) مبنی بر این‌که «این مرحم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، گفت: نام حسین(ع) بنیاد اسلام است و این باعث می‌شود که هیچ کس در خدمت کردن به این راه خسته نشود.وی در خصوص اعزام مجدد در سال آینده اظهارکرد: به امید خدا حتماً و با اشتیاق و امکانات بیشتر سال آینده می‌آییم و به زوار امام حسین(ع) خدمت خواهیم کرد.

دبیر کمیته بهداشت و سلامت ستاد مردمی اربعین لرستان در خاتمه اضافه کرد: خادمی برای امام حسین(ع) افتخار است و تمام این تیم بهداشت و سلامتی که در این ستاد مستقر هستند همه به‌صورت خادم آمدند و افتخارشان خدمت‌رسانی در راه امام حسین(ع) بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار