رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان :
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: یک هزار جایزه به شرکت کنندگان اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن به قید قرعه اهدا می‎شود.
کد خبر: ۳۰۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 24 September 2016

به گزارش تابناک لرستان ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: یک هزار جایزه به شرکت کنندگان اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن به قید قرعه اهدا می‎شود.

 علی هادی چگنی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: اهمیت سرشماری در بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به روشنی تشریح و تبیین شده است.

وی بیان کرد : همچنین به کلیه افرادی که به صورت اینترنتی در این سرشماری شرکت می کنند حداقل یک گیگ اینترنت رایگان داده می شود.

چگنی اظهار کرد :هدف از سرشماری ها دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح در راستای تدوین و تنظیم برنامه ها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان ادامه داد :سرشماری آئینه امروز و چشم انداز فردا است و کامل‎ترین و موثرترین شیوه برای کسب آمار و اطلاعات کشور به شمار می‎رود.

وی گفت: سال 95 هشتمین سرشماری کشور بوده که پیش از این هر 10 سال یکبار انجام می شده است که در سال 90 پس از پنج سال انجام شد.

چگنی با بیان اینکه استاندارد جهانی سرشماری هر 10 سال یک بار است، ادامه داد: به احتمال بسیار زیاد سرشماری بعدی در سال 1405 انجام خواهد شد.
او با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن امسال به دو روش انجام می شود، بیان کرد: در مرحله نخست سرشماری به صورت اینترنتی از سوم تا 24 مهرماه جاری انجام خواهد شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت : افراد با مراجعه به سایت www.sarshomari95.ir آمار و اطلاعات مورد نیاز را در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

چگنی افزود: در مرحله دوم ماموران سرشماری از 25 مهر ماه جاری تا 25 آبان ماه به منازل هم استانی ها مراجعه و با استفاده از 550 تبلت آمار و اطلاعات ثبت خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان بیان کرد:934 نفر عوامل اجرایی سرشماری نفوس و مسکن در لرستان هستند.

وی ادامه داد: از این مجموع 550 نفر مامور آمار گیری، 15 معاون فنی آموزشی،12  کارشناس IT،9  کارشناس نقشه،184 راننده و 77 نفر در سایر رده هستند.

چگنی تاکید کرد: جهت ثبت آمار و اطلاعات افراد در سامانه مرکز آمار و سرشماری نفوس و مسکن کد پستی خانوار،کارت ملی افراد مورد نیاز است.

وی بیان کرد: افراد آمار گیر در این سرشماری علاوه بر لباس متحدالشکل سرشماری نفوس و مسکن سال 95 دارای کارت شناسایی با هولوگرام مرکز آمار هستند.

سید حسین نورالدینی، قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان نیز از پیش بینی شرکت ۳۵ درصد مردم لرستان در طرح سرشماری به صورت اینترنتی خبر داد و به اقدامات انجام شده برای برگزاری طرح سرشماری در استان اشاره و اظهار کرد: جلسه ستاد سرشماری استان با ریاست استاندار و فرمانداران شهرستان‎ها برگزار شد که در این جلسه فرمان رئیس جمهور با امضا استاندار لرستان به همه دستگاه‎های اجرایی ابلاغ شد.

وی به هنگام رسانی نقشه‎های آماری شهری و روستایی طی سال ۹۴ و ۹۵ را از دیگر اقدامات ستاد سرشماری استان دانست و گفت: سمینار آموزشی ویژه کارشناسان IT سرشماری استان برگزار شد و مدرسان طرح سرشماری استان به مرکز آمار ایران اعزام شده تا آموزش‎های لازم را در خصوص سرشماری ببینند.

قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان با اشاره به اینکه کلاس‎های آموزشی ویژه معاونان فنی و کارشناسان مسئول طرح سرشماری از سوم مهر آغاز شده و تا هشتم مهر ادامه دارد، افزود: در این دوره ۱۲۰ نفر آموزش گیرنده در استان و شهرستان‎های بروجرد و دورود شرکت می‎کنند که بعد از این دوره آزمونی برگزار شده و از این تعداد ۱۰۰ نفر انتخاب می‎شوند.

نورالدینی اضافه کرد: کلاس‎های ویژه آمارگیران نیز از ۱۲ تا ۱۸ مهر در سایر شهرستان‎ها و با حضور حدود ۶۰۰ نفر آموزش گیرنده برگزار می‎شود و از این تعداد ۵۵۰ نفر به عنوان مامور سرشمار در استان انتخاب می‎شوند.

پیش‎بینی شرکت ۳۵ درصد مردم لرستان در طرح سرشماری به صورت اینترنتی

وی گفت: هماهنگی‎های لازم برای نواختن زنگ سرشماری در سوم مهر و همزمان با بازگشایی مدارس در تمامی مدارس استان انجام شده و گزینش و انتخاب عوامل اجرایی طرح سرشماری از طریق سامانه مرکز آمار ایران انجام شده است.

قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان ادامه داد: نرم افزارهای لازم برای اجرای سرشماری به روش الکترونیکی را آماده کرده و تبلت‎های مورد نیز آماده شده که از روز ۲۵ مهر در اختیار ماموران سرشماری قرار می‎گیرند همچنین خودروهای مورد نیاز برای سرشماری تا چند روز آینده تامین خواهند شد.

نورالدینی بیان کرد: با توجه به ضریب نفوذ اینترنت استان امیدواریم بیش از ۳۵ درصد از مردم لرستان به صورت اینترنتی در طرح سرشماری شرکت کنند.

میرازی, [۲۴.۰۹.۱۶ ۰۷:۰۳]
[Forwarded from ابراهیم شریفی ایسنا]
وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در استان به عنوان مامور آمارگیر متقاضی شده‎اند، عنوان کرد: از بین این افراد ۶۰۰ نفر که تحصیلات آن ها در رشته آمار، ریاضیات و ... بوده و در سرشماری‎های قبلی شرکت کرده‎اند انتخاب شده و بعد از برگزاری کلاس‎های آموزشی در نهایت ۵۵۰ نفر به عنوان مامور سرشماری انتخاب می‎شوند.

قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان گفت: اگر خانواده‎ای در هنگام مراجعه مامور سرشماری در منزل حضور نداشت مامور سرشماری وظیفه دارد چندین مرتبه به درب خانه مورد نظر مراجعه کرده و اگر در نهایت موفق نشد اطلاعات خانواده را دریافت کند، برگه ای که حاوی یک شماره تلفن است را به منزل غایب خواهد انداخت تا آن خانواده با ماموری که به صورت تلفنی اطلاعات افراد را ثبت می‎کند تماس بگیرند.

نورالدینی با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران به هزار نفر از افرادی که به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کنند به قید قرعه جوایز یک میلیون تومانی پرداخت خواهد کرد، افزود: خانواده‎هایی که به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت می‎کنند می‎توانند به سامانه ۳۰۰۰۰ پیامک داده و در قرعه کشی مورد نظر شرکت کنند.

وی اضافه کرد: همه افرادی که به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت می‎کنند حداقل یک گیگ اینترنت رایگان دریافت کرده همچنین به ۵۰۰ مدرسه در سطح کشور که بیشترین مشارکت در امر سرشماری را داشته باشند جایزه یک میلیونی داده خواهد شد.

قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان عنوان کرد: دفاتر ICT روستایی آمادگی دارند در قبال دریافت حق‎الزحمه‎ای ناچیز کار ثبت اطلاعات خانوار روستایی را برای شرکت در سرشماری انجام دهند و در مناطق صعب العبور استان مانند روستاهای الیگودرز و بخش پاپی از نیروهای تحصیل‎کرده بومی منطقه برای ثبت اطلاعات افراد استفاده می‎شود.

نورالدینی گفت: نتایج مقدماتی سرشماری امسال پایان آذرماه اعلام خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال ۹۵ نتایج نهایی سرشماری در سطح همه شهرستان‎ها، بخش‎ها، دهستان‎ها و ... اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه یک اکیپ پنج نفره کار ثبت اطلاعات خانوار ساکن در مناطق عشایری را بر عهده دارند، افزود: در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد عشایر از سطح استان خارج شده و به استان‎های همجوار رفته‎اند با این وجود اطلاعات افرادی که هنوز در استان حضور دارند توسط این اکیپ پنج نفره ثبت می‎شود.

قائم مقام اجرایی طرح سرشماری لرستان یادآور شد: به طور متوسط هر مامور آمارگیر طی ۳۰ روز باید 1200خانوار مراجعه کند که اگر مشارکت اینترنتی مردم در سرشماری بالای ۴۰ درصد باشد هر مامور آمارگیر اطلاعات ۷۰۰ تا ۸۰۰ خانوار را ثبت خواهد کرد.
خبر: رضا میرزایی 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار