کد خبر: ۲۸۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 20 August 2016

 

تابناک لرستان/پایگاه خبری گلونی  : طبیعت هشتاپَلی (هشتاد پهلو) در خرم‌آباد یکی از زیباترین و بکرترین مناطق جنگلی زاگرس است که هم پوشش گیاهی مهمی دارد و هم تنوع زیستی در آنجا بالاست. در این منطقه متاسفانه شاهد خلاف‌های متعدد هستیم و به‌تازگی ویلاسازی هم در آن اتفاق افتاده است.

به دلیل اهمیت موضوع از مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان درباره هشتاپَلی سوال کردیم. آیا نابسامانی این منطقه به محیط زیست ربط دارد؟ آقای فتحی در پاسخ گفت:

«هشتاپَلی در حال حاضر به‌عنوان منطقه شکار صید ممنوع است. ما فقط در حوزه شکار و صید اگر کسی یا متخلفی در آن‌جا ورود کند و بدون مجوز باشد، برابر با قوانین با او برخورد می‌کنیم. اما ساخت‌وساز و قطع درخت در حوزه مدیریتی اداره کل منابع طبیعی است، ما پرونده هشتاپَلی را آماده کردیم و در شورای عالی حفاظت محیط زیست است و به شدت هم پیگیر هستیم که بتوانیم به‌عنوان منطقه حفاظت شده مجوزش را از شورای عالی حفاظت محیط زیست بگیریم، اما تا زمانی که مجوز صادر نشود، ما از لحاظ قانونی نمی‌توانیم ورود کنیم و موضوع مدیریتی‌اش مربوط به اداره کل منابع طبیعی خواهد بود.»

به نظر می‌رسد تنها راه نجات طبیعت هشتاپَلی ارتقای این منطقه به منطقه حفاظت شده باشد. پس لازم است که رسانه‌ها به یاری بیایند و از شورای عالی حفاظت محیط زیست مطالبه کنند تا این منطقه هر چه زودتر ارتقا پیدا کند.

منبع : پایگاه خبری گلونی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار