کد خبر: ۲۲۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 14 May 2016



به گزارش تابناک لرستان به نقل از ایرنا حسین سلاحورزی روز شنبه در نشست با سفیر فنلاند دراتاق بازرگانی ،صنایع و معادن خرم آباد افزود: کشور فنلاند و استان لرستان به لحاظ پوشش گیاهی و جنگلی و منابع آبی دارای تشابه هستند.
وی ادامه داد : لرستان دارای منابع گسترده آب و حدود چهار هزار و 500 کیلومتر رودخانه دایمی است و از نظر میانگین بارش پس از استان های شمالی سومین استان کشور محسوب می شود .
به گفته وی آبشارها ،رودخانه ها و منابع آبی بسیار این استان از گذشته های دور باعث احداث پل های تاریخی شده که امروزه از جاذبه های قابل توجه گردشگری در این استان به شمار می روند .
وی افزود: لرستان ایران کوچکی است که به دلیل تنوع آب و هوایی در تولید محصولات کشاورزی،باغی ،سیفی جات و سبزیجات دارای رتبه مطلوبی در کشور است.
سلاحورزی همچنین گفت: این استان قابلیت تولید محصولات ممتاز و انحصاری مانند انار ، انجیر سیاه و انگور را دارد.
وی به ظرفیت سنگ های معدنی این استان اشاره کرد و گفت:سنگ های تزئینی و معدنی یکی از مزیت های معدنی لرستان هستند وحجم قابل توجهی ازاین منابع در استان وجود دارد.
سلاحورزی ادامه داد : محصولات کارخانجات تولید داروی انسانی و دامی در لرستان علاوه بر مصرف داخلی برندهای معتبر در سطح دنیا به شمار می روند.
وی اضافه کرد : با توجه به اینکه کشور فنلاند تجربه رشد مداوم و پایدار اقتصادی و توسعه و دسترسی با تکنولوژِی و منابع مالی و بانکی دارد ،استان لرستان آمادگی پذیرش سرمایه گذاری مستقیم و مشترک این کشور را دارا می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار