ائمه جمعه شهرستان‌های استان لرستان در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کردند: مدیران امروز باید به‌جای واردات بی‌رویه کالاهای لوکس خارجی به فکر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد درون‌زا باشند تا مشکلات جوانان نظیر بیکاری و ازدواج رفع شود.
کد خبر: ۲۲۹۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲ 14 May 2016
 به گزارش تابناک لرستان ،از شهرستان‌هایاستان لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: حُسن نام‌گذاری این اعیاد به نام روز پاسدار و جانباز ازاین‌روست که پاسداران و جانبازان کشور از الگوهای بسیار شایسته‌ای همانند امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) برخوردارند که با پیروی از این الگوها توانسته‌اند تا پای جان از اسلام، قرآن و موجودیت نظام اسلامی دفاع کرده و در این راه از خود رشادت و استقامت نشان دهند.
اقتصاد مقاومتی

خطیب نماز جمعه بروجرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از ارکان مهم قانون اساسی و نظام مقدس اسلامی خواند و افزود: سپاه تاکنون در هر عرصه‌ای که واردشده موفق عمل کرده و سربلند از آن عرصه بیرون آمده و با موفقیت و سرافرازی امتحان خود را پس داده است.

وی با اشاره به گذشت 37 سال از عمر بابرکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گوشه‌ای از دستاوردهای این نیروی خدوم به کشور پرداخت و عنوان کرد: در طول این 37 سال سپاه پاسداران در تمامی مأموریت‌های محوله خود خوش درخشیده و وظیفه پاسداری از ایران اسلامی را به بهترین نحو ممکن انجام داده همچنان که حضور سپاه در جریان مقابله با تجزیه‌طلبان سال‌های آغازین انقلاب اسلامی در کردستان، سیستان و گنبد، حضور مؤثر سپاه در خنثی‌سازی توطئه‌ها و بمب‌گذاری‌های منافقین، حضور حماسی در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس و حضور مؤثر و سازنده سپاه در دوران سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی و نقش این نیروی انقلابی در مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی دشمن بسیار تأثیرگذار بوده است.

ترابی ارتقاء قدرت بازدارندگی کشور و افزایش توان دفاعی در عرصه‌های زمینی، دریایی و هوایی و به‌ویژه درزمینهٔ موشکی را عامل ربوده شدن خواب راحت از چشمان دشمنان تشبیه و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آماده‌سازی نیروهای واکنش سریع اجازه هرگونه تعدی و تجاوز به خاک ایران توسط دشمنان را سلب کرده است.

وی با اشاره به فرارسیدن یازدهم شعبان‌المعظم سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز ملی جوان در تقویم کشور بیان کرد: یک‌سوم جمعیت کشور ما را جوانان بین سنین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دهند بنابراین ضرورت دارد در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور نیازهای واقعی جوانان در نظر گرفته‌شده برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

امام‌جمعه بروجرد با انتقاد از شعارها و وعده‌های عملی نشده مسئولان در خصوص پیگیری مشکلات جوانان تصریح کرد: جوان بودن جمعیت کشور مزیتی است که اگر مسئولان نظام برنامه‌ریزی دقیق برای رفع مشکلات آن‌ها نداشته باشند این فرصت به تهدید تبدیل می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم اولویت‌بندی مشکلات جوانان توسط نهادهای مسئول مرتبط در این راستا گفت: مشکلاتی نظیر ازدواج، مسکن و شغل جوانان در رأس مشکلات آن‌ها قرار دارد اما بیکاری در حال حاضر به‌عنوان یک بحران فراگیر در کشور مطرح‌شده و در هیچ خانه‌ای نیست که یک یا چند جوان فارغ‌التحصیل بیکار وجود نداشته باشد این در حالی است که در سال‌های اخیر نه‌تنها شغلی ایجاد نشده است بلکه افراد شاغل در قسمت‌های مختلف کشور با بیکار شدن به خیل بیکاران اضافه‌شده‌اند.

ترابی تقویت تولید داخلی را تنها راه غلبه بر مشکل بیکاری خواند و افزود: آیا مسئولان با واردکردن بی‌رویه محصولات و کالاهای لوکس خارجی می‌توانند ادعا کنند بر این مشکل غلبه کرده‌اند، مدیران امروز باید به فکر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت اقتصاد درون‌زا باشند تا مشکلات جوانان نظیر بیکاری و ازدواج رفع شود.

وی در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه به بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی در هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار مطالب مهمی را پیرامون امنیت همه‌جانبه کشور و هشدار نسبت به تهدیدات امنیتی و اخلاقی ارائه کردند.

خطیب نماز جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: معظم له در این دیدار موضوع امنیت را مسئله‌ای مهم و در درجه اول اولویت‌های کشور دانستند و تأکید کردند که بدون آن زندگی مردم امکان‌پذیر نخواهد بود. ایشان یکی از لوازم عملی تحقق شعار سال را امنیت پایدار و همه‌جانبه ذکر کردند.

وی افزود: ایران اسلامی به مدد مجاهدت نیروهای امنیتی و نظامی در منطقه‌ای که ناامنی مشکل اصلی مردم و حکومت‌هاست و حیات اجتماعی مردم را تهدید جدی می‌کند، در امنیت کامل به سر می‌برد درحالی‌که ذکر این نکته لازم است که بخش اعظم این شرارت‌ها در منطقه باهدف ناامن سازی ایران صورت گرفته است.

احداث مصلای پلدختر از مطالبات اصلی مردم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سوری امام‌جمعه پلدختر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان از عدم تکمیل مصلای پلدختر انتقاد کرد و اظهار داشت: تکمیل مصلای پلدختر از مطالبات به‌حق مردم این شهرستان است.

وی ساخت و تکمیل مصلای پلدختر را ضروری دانست و افزود: مسجد جامع پلدختر ظرفیت و گنجایش خیل نمازگزاران جمعه را ندارد و بخشی از نمازگزاران در تابستان و در زمستان در زیر آفتاب سوزان و سرما و باران نماز جمعه را اقامه می‌کنند.

امام‌جمعه پلدختر بیان کرد: بارها مسئولان جهت تکمیل مصلای پلدختر قول داده‌اند ولی در عمل نتیجه‌ای عاید و حاصل شهر نشده است ، مسئولان دقت و نیازسنجی کنند و شهرستان‌هایی که به مصلا نیاز بیشتری دارند در اولویت قرار دهند.

وی با اظهار تأسف از این‌که مسئولان بودجه مصلا را کامل و یا به‌موقع اختصاص نمی‌دهند بیان کرد: مسئولان بودجه را طوری تنظیم کنند تا متولیان این امر که افراد فعالی هم هستند بتوانند فعالیت خود را بیشتر کنند.

سوری به دیواره ساحلی شهر پلدختر اشاره و عنوان کرد : این دیواره در سال 84 توسط سیل در چندین نقطه آسیب‌دیده که بعد از گذشت حدود 11 سال هنوز ترمیم و بازسازی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله باعث شده که در سیل اخیر آسیب جدی به دیواره ساحلی شهر پلدختر وارد شود به‌طوری‌که مردم در هنگام سیل اخیر از بیم آن به ارتفاعات پناه بردند.

امام‌جمعه پلدختر تصریح کرد: دیواره ساحلی شهر پلدختر شهر پلدختر را تهدید می‌کند و مسئولان باید برای بازسازی و ترمیم آن چاره‌اندیشی و نسبت به رفع این مشکل تلاش کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار