امام جمعه بروجرد:
امام جمعه بروجرد گفت: مسئولان به نیازهای جوانان توجه جدی داشته باشند و برای رفع مشکلات آنها اقدام کنند.
کد خبر: ۲۲۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 14 May 2016
به گزارش تابناک ، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز ملی جوانان افزود: ایران اسلامی جمعیتی جوان دارد که باید به بهترین نحو از این فرصت طلایی استفاده شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه وعده های مسئولان برای رفع مشکلات جوانان تاکنون در حد شعار باقی مانده و نیازهای اصلی جوانان برآورده نشده اند.

امام جمعه بروجرد افزود: جوانان ایران اسلامی بهترین جوانان دنیا هستند که با داشتن فطرتی پاک و سالم در تمام عرصه ها باعث سربلندی ایران اسلامی شده اند.
وی گفت: جوانان دیروز ایران اسلامی با غیرت، مردانگی و لبیک به ندای رهبری باعث پیروزی انقلاب شدند و در دوران دفاع مقدس با رشادت و شهادت طلبی خود حماسه آفریدند.
حجت الاسلام و المسلمین ترابی افزود: جوانان ایران اسلامی در عرصه های علمی و فناوری به توفیقات چشمگیری در جهان دست یافتند و باعث غرور و افتخار ایران اسلامی شدند.
وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات اصلی جوانان مانند اشتغال و ازدواج گفت: متاسفانه امروز بیکاری جوانان به یک معضل بزرگ تبدیل شده است بطوریکه در هر خانواده حدود 2 جوان دانش آموخته بیکار وجود دارد.
وی افزود: در چند سال اخیر نه تنها شغلی برای جوانان در کشور ایجاد نشده است بلکه جوانان شاغل در کارخانه ها و شرکت های مختلف از کار بیکار شده اند.
امام جمعه بروجرد نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را یادآور شد و اظهار کرد: یکی از راه های مهم برای رفع بیکاری جوانان تقویت تولید داخلی و توجه عملی به اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به بالا رفتن سن ازدواج در کشور گفت: جوانان به دلیل مشکلات مالی و شغلی از ازدواج غافل شده اند که این موضوع با فرهنگ اسلامی سنخیت ندارد.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه بروجرد تصریح کرد: نامگذاری اعیاد بزرگ شعبان به عنوان روز پاسدار و جانباز باعث معرفی الگوهای شایسته ای برای جوانان می شود.
وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: سپاه با ورود در هر عرصه ای خوش درخشیده است.
حجت الاسلام والمسملین ترابی اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی خاطره شهدا و ایثارگران را در دوران دفاع مقدس در ذهن دارند و با انتقال این خاطرات به نسل جدید خدمت بزرگی به این نسل می کنند.
وی با بیان اینکه سپاه نقش مهمی در ارتقای قدرت کشور در منطقه ایفا کرده است، افزود: سپاه در تمام ماموریت ها موفق بوده و امروز توان موشکی آن خواب راحت را از چشم دشمنان ربوده است.
امام جمعه بروجرد با اشاره به سالروز لغو امتیاز توتون و تنباکو با فتوای مرجعیت شیعه آیت الله میرزای شیرازی گفت: لغو امتیاز قرارداد ننگین کاپیتولاسیون با فتوای مرجعیت شیعه شکست سنگینی برای استعمار انگلیس در ایران بود که با رهبری روحانیت و اقدام به موقع مردم شکل گرفت.
وی افزود: تاثیر فتوای مرجعیت شیعه در مردم به قدری بود که در نهایت به لغو این قرارداد در کشور انجامید.
وی با اشاره به سخنان رهبری در جمع فرماندهان نیروی انتظامی گفت: امنیت اولویت نخست در زندگی مردم است که باید به صورت جدی دنبال شود.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی افزود: به رغم ناامنی های منطقه و اروپا و آمریکا، ایران اسلامی با تلاش شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی از امنیت پایداری برخوردار است.
وی اظهار کرد: آمریکا و صهیونیست ها داعش و گروهک های تکفیری و تروریستی را برای ناامن کردن ایران به وجود آوردند ولی تلاش نیروهای مسلح ایران اسلامی این موفقیت را از آنان سلب کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار