کد خبر: ۲۲۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 13 May 2016
آسیب‌های محیط‌زیست در ایران بیشتر از میانگین جهانی است

به گزارش تابناک لرستان به نقل از  ایلنا، سید حمیدرضا طیبی روز پنجشنبه در اختتامیه سومین گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی محیط‌زیست کشور کهبا حضور رئیس سازمان محیط زیست در لرستانبرگزار شد،افزود: بر اثر استفاده های غلط و نابجا آسیب های فراوانی به محیط زیست کشور وارد شده است که عدم تربیت صحیح در خانه و مدرسه یکی از عمده ترین دلایل این آسیب ها به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکهبر اثر همین تربیت های غلط مواردی همچون رها کردن زباله ها در محیط زیست به راحتی انجام می شود، اظهار داشت:این رفتار آگاهانه و بر اثر نارضایتی ها و یا با ناآگاهی در خصوص ضرورت و اهمیت حفاظت از محیط زیست است.

وی با بیان اینکهباید با روش ها و شیوه های علمی از منابع اصلی استفاده کرد،اظهار داشت: عدم توسعه علم و فناوری و فعالیت های دانش بنیان و استفاده نادرست از منابع اصلی اعم از آب، خاک و هوا در حالیکه این منابع محدود هستند منجر به آسیب های جدی در محیط زیست می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: نبودن عدالت در جامعه محیط زیست را با مخاطره مواجه می کند و مشکلاتی همچون بیکاری و نبود شرایط کاری مناسب و مشکلات متعدد اجتماعی منجر به وارد آمدن آسیب هایی به محیط زیست می شود.

طیبی با اشاره به نبود قوانین بازدارنده از تخلفات زیست محیطی گفت: نمود پیدا کردن بیش از اندازه مسائل سیاسی و جایگزینی حاشیه به جای متن باعث سوء استفاده سودجویان و در نهایت آسیب رساندن به محیط زیست می شود.

علی نادر دهقانی رئیس جهاد دانشگاهی لرستان نیز در این مراسم افزود:تا کنون ۱۰ هزار اصله نهال بلوط توسط کانون همیاران طبیعت که متشکل از دانشجویان فعال زیست محیطی دانشگاه های استان بوده در مناطق مختلف لرستان کاشته شده است.

وی اظهار داشت: این نهال ها در نهالستان ایجاد شده توسط جهاد دانشگاهی لرستان تولید شده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: این مجموعه فعالیتهای منسجمی در زمینه های فرهنگی، تولید فناوری و حمایت از محیط زیست اجرایی کرده که در زمینه محیط زیست نیز اقدام به ایجاد دانشکده کرده است.

دهقانی عنوان کرد: در این گردهمایی همه تشکل های دانشجویی محیط زیست کشور حضور دارند و ضمن برنامه ریزی برای معرفی پتانسیل ها و ظرفیتهای ویژه زیست محیطی لرستان کارگاهها و پنل های آموزشی نیز در حاشیه آن برگزار می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار