کد خبر: ۲۲۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 13 May 2016
به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری یافته ، وقتي از طرف روابط عمومی محیط زیست لرستان به سومين همایش انجمن‌های محیط زیست دانشجويان كشور در خرم‌آباد دعوت شدم، تصور نمي‌كردم این همایش که در سالن علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد حواشی بسياري داشته باشد.
در ابتدا که به همراه دو تن از خبرنگاران به درب ورودی دانشگاه علوم پایه مراجعه کردیم متوجه شدیم که چند تن از خبرنگاران کنار درب ایستاده‌اند و داخل نرفته‌اند. بی‌توجه به این موضوع به سمت درب ورودی رفتم که 4 نفر از کارکنان حراست دانشگاه اجازه ورود ندادند. براي آن‌ها توضیح دادم که خبرنگار هستم و برای پوشش مراسم آمده‌ام و کارت خبرنگاري را هم نشان دادم. یکی از این آنها پاسخ داد: هیچ‌کسی اعم از خبرنگار، عکاس و ... حق ورود ندارد! به او گفتم: از طرف اداره کل محیط زیست لرستان دعوت‌شده‌ام، اما پاسخ داد: به من ربطی ندارد؛اگر دعوت‌نامه خاص و مكتوب داری می‌توانی داخل بروی!
در این حین بود که حدود 20 نفر از خبرنگارها که برای پوشش خبری نشست خانم ابتكار رئيس سازمان محيط زيست به فرودگاه رفته بودند به دانشگاه آمدند و آن‌ها هم از این موضوع ناراحت شدند که اجازه ورود نمی‌دهند!
بعد از حدود یک ربع معطلی با تماس‌های پی‌درپی خبرنگاران با مسؤولین بالاخره توانستیم وارد سالن شویم آن‌هم با ناراحتی! هنوز که هنوز است عده‌ای در لرستان به اهميت حضور خبرنگاران كه چشم و گوش مردم هستند پي نبرده و برای‌شان مهم نیست که رسالت خبرنگار چیست و برای چه‌کاری به مراسم، همایش‌ها و ... می‌روند. به نظرم تا وقتي كه برخي مسئولين و نيروهاي مجموعه آن‌ها از حضور خبرنگاران و مردم در همايش‌ها و جلسات ترس و واهمه دارند، نمي‌توانند ادعاي خدمت خالصانه داشته باشند.
به هر حال هنگامی‌ وارد سالن شدیم چند دقیقه‌ از آغاز مراسم گذشته بود. در ابتدای این مراسم تصاویری از لزوم حفاظت از محيط زيست با پروژکتور روی پرده نشان داده می‌شد که با تشویق دانشجویان همراه شد.
سپس سخنراي‌ها اغاز شد. حین سخنراني‌ها متوجه شدم دو نفر از دانشجویان دو گلونی را روی میز جلوی خانم ابتکار پهن کردند كه علتش را متوجه نشدم!
در اين هنگام محمدرضا فروتن، میترا حجار و کتایون ریاحی (هنرپيشه‌هاي سينما) وارد سالن محل برگزاري همايش شدند که دانشجویان با سوت و کف از آنان استقبال كردند.
غرور برخي هنرمندان مشهور، رساترين پيام همايش محيط زيست كشوري در خرم‌آباد بود!
برایم جالب بود بدانم بازیگران مطرح سينما و تلويزيون بین مردم چه رفتاری دارند؛ به تعبیری بدانم مغرور هستند یا مردمی؟!
حتما بايد به اين موضوع اشاره كنم که چند نفر از كساني كه به عنوان مسئول انتظامات آن‌جا بودند با خبرنگاران به‌طور ناشایستی برخورد می‌کردند و اجازه عکاسی نمی‌دانند! البته خبرنگار و عكاسي كه در حضور مسئولين بلندپايه كشور و استان و چند هنرپيشه مطرح كشور قادر نباشد حتي در چنين شرايطي عكس بگيرد و از قافله عقب بماند، همان بهتر كه دور اين كار را خط بكشد!
از آن‌جا كه ما خبرنگاران لرستاني امكانات و دوربين‌هاي همتايان تهراني خود را نداريم، به ناچار براي بهتر شدن كيفيت تصاوير، ناچار بوديم از فاصله نزديك‌تر عكاسي كنيم و اين موضوع بر دشواري كار مي‌افزود چرا كه در شرايط عادي نيز با افراد توجيه نشده‌اي سر و كار داشتيم كه انرژي و توان ما را براي ورود به سالن و پس از آن براي تهيه عكس و خبر گرفته بودند، لذا از مردم شريف لرستان به جاي اين افراد پوزش مي‌طلبيم!
به سراغ ادامه ماجرا برويم. با حضور هنرپيشه‌هاي نامدار، شمار عکاسان كه بعضا موبايل به دست و با هدف گرفتن عكس شخصي بودند نيز زياد و البته كار خبرنگاران باز هم دشوارتر شد!
یکی آن‌جا گفت: آن‌قدر از این‌ها عکس گرفتيد که دارند قهر می‌کنند و می‌روند!
ديگري به سمت یکی هنرپيشه‌ها رفت تا امضایی بگیرد كه آن هنرمند مغرور هم با دست برگه را کنار زده و جلوي جمع توي ذوق شهروند هنردوست زد!
مراسم در حال خاتمه بود که هنرمندان هم برخاستند تا بیرون بروند؛ در اين لحظه چند نفر برای گرفتن عکس و امضا نزد آن‌ها رفتند که هر کدام با رفتار خاصی از جانب هنرمندان مواجه شدند.
يكي از دانشجويان گفت: اجازه دارم با شما عکس بگیرم؟ آن هنرمند هم پاسخ داد: نه!
دانشجوي بعدي به هنرپيشه ديگر گفت: فلانی اجازه دارم عکس سلفی با شما بگیرم؟ كه هنرمند ديگر با بی‌میلی اجازه داد...
كساني که با اين رفتار غيرمنتظره برخي هنرمندان مواجه شدند بعضا دچار حيرت عجيب شده و شروع بع تحليل رفتارها در حضور ديگران كردند. مثلا يكي مي‌گفت: كاش اصلا فلاني را از نزديك نديده بودم، زيرا تصوري ديگر از او داشته و در نظرم فرشته‌اي پرابهت از او ساخته بودم اما ...
ديگري مي‌‌گفت: فکر نمی‌کردم فلاني تا این حد مغرور باشد. من به این بازیگر علاقه فراواني داشتم، اما این چه رفتاری بود كه با من و مردم داشت؟!
نفر بعد كه حسابي شاكي بود، در جمع دوستانش مي‌گفت: تا امروز اگر به این افراد علاقه داشتم از این به بعد اگر فیلمی هم که این‌ها در آن بازی کنند را نمی‌بینم!
به هر حال بعد از دقايقي، يكي ديگر از همايش‌هاي پر سر و صدا كه گويا در آن‌ها فقط براي سخنرانان و مهمانان رديف جلويي برنامه‌ريزي مي‌كنند و هيچ‌گاه برنامه‌اي براي انجام وظايف خبرنگاران و شركت‌كنندگان از قبل پيش‌بيني نمي‌شود نيز پايان پذيرفت و هنرمندان نيز كه ظهر مهمان مسئولين بودند با خودروهای استانداری از دانشگاه خارج شدند و جمع دلخور از رفتارشان را ترك كردند.

مصطفي باقري
پايگاه خبري يافته
مصطفي باقري
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار