معاون سازمان محیط زیست:
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اقدامات مناسب دولت تدبیر و امید میزان آلاینده های هوا کاهش چشمگیری یافته است.
کد خبر: ۲۲۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 11 May 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ، سعید متصدی روز چهارشنبه درهمایش مدیران کل محیط زیست استانهای کشور در استانداری لرستان افزود: سازمان محیط زیست در دولت تدبیر و امید بر مبنای تعامل و همکاری گام برداشته است .
وی اظهار داشت : محیط زیست پویا برای نسل کنونی و آینده نیازمند تعامل در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست است و این در حالی است که تقابل سال های گذشته نتیجه ای غیر از تخریب و نابودی محیط زیست به دنبال نداشته است .

به گفته وی خوشبختانه با رویکرد دولت تدبیر و امید آلودگی هوا از وضعیت بغرنج و بحرانی خارج شده و کیفیت هوا نسبت به سال های گذشته در وضعیت مناسبی قرار دارد.
متصدی گفت : امروزه نه تنها در کلانشهرها کاهش آلاینده ها وجود دارد بلکه غلظت آلاینده های تاثیر گذاری مانند بنزن نیزکاهش یافته است .
وی ادامه داد : بنزن در اثر استفاده از بنزین غیر استاندارد در سطح کشور رو به افزایش بود که خوشبختانه در حال حاضر به طور کلی کنترل شده است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست به افزایش میزان تعداد روزهای سالم و پاک اشاره کرد و بیان کرد : این وضعیت در سال های گذشته برعکس بود و امروز آلودگی هوا در کشور با همت دولت و تعامل دستگاه ها دولتی در جهت تفکر ایجاد زندگی سالم در شرایط مناسب تری قرار دارد .
وی اضافه کرد : این موفقیت تنها نتیجه فعالیت حفاظت محیط زیست نبوده است بلکه تعامل هوشمندانه ،همکاری و همدلی ،اقدام و عملی است که نشانگر همگرایی و همفکری است.
متصدی گفت : همچنین در دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی در راستای کاهش میزان آلاینده های صنعتی شده است که استان لرستان در این زمینه به عنوان استان پیشرو 100 درصد صنایع را پایش کرده است .

*** لرستان جایگاه مهم و باارزشی در صنعت گردشگری دارد
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : طبیعت لرستان از نقاط بکر و طبیعی ایران است و استعداد خوبی در راستای توسعه همگام با محیط زیست دارد .
وی با بیان اینکه لرستان دارای نیروی متخصص و ماهر و منابع سرشار طبیعی است بیان کرد : ظرفیت های موجود ، این استان را قطب توسعه ای مهمی تبدیل کرده است ودر این راستا باید روند توسعه استان تسهیل شود.
به گفته وی با وجود اینکه طبیعت و بکر بودنش ایده آل سازمان محیط زیست است اما توسعه باید در کنار محیط زیست قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه چالش های اجتماعی ،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی می تواند خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت وارد کند، بیان کرد : این در حالی است که حتی آمار بالای بیکاری آثار مخرب و جبران ناپذیری به طبیعت وارد خواهد کرد .
متصدی گفت : در محیط زیست ابزارهای مناسبی برای مدیریت سیستم ها وجود دارد و استانداردهای زیست محیطی و ارزیابی زیست محیطی نه تنها برای مقابله با توسعه نیست بلکه در مسیر رسیدن به نقطه تعادل و توسعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه درصورت برنامه ریزی مناسب برای استفاده از صنایع گوناگون طبیعت بهتر حفظ خواهد شد افزود : در راستای حفظ محیط زیست و منابع موجود زیست محیطی باید ازصنایع باارزش افزوده بالا و آلودگی پایین استفاده کرد .
وی اظهار کرد :به همین منظور در فعالیت صنایع استفاده ازمنابع خام نباید مورد توجه باشد چراکه سرمایه نسل های فعلی و آینده مورد استفاده قرار می گیرد و توسعه پایداری شکل نخواهد گرفت .
وی تصریح کرد : در حالی بسیاری از کشورهای دنیا از منابع زیست محیطی محروم هستند اما در ایجاد صنعت گردشگری و کسب درآمد بالا در این زمینه موفق هستند .
متصدی گفت : این در حالی است که برخی از استان های ایران به ویژه لرستان تمام مواهب موجود طبیعی را برخودار هستند اما از ظرفیت صنعت گردشگری بهره چندانی نبرده اند .
وی افزود : لرستان باید از صنعت توریسم و توسعه در این راستا بهره مندشود چراکه با وجود ظرفیت های غنی می تواند جایگاه مهم و باارزشی در صنعت گردشگری جهان داشته باشد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار