مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دیدار با استاتید موسیقی استان :
حمیدرضا حنان به نگاه ویژه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به کنسرت های موسیقی ، اشاره کرد وتاکید کرد : به جرات می توان گفت که لرستان در زمینه ی برگزاری و اجرای کنسرت های موسیقی در دو سال گذشته ، جزو استان های اول کشور است که جا دارد در این خصوص از کلیه ی مسئولین و مجریان امر تقدیر و تشکر شود .
کد خبر: ۲۲۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸ 11 May 2016


به گزارش تابناک لرستان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دیدار با اساتید موسیقی استان لرستان گفت:  بهره گیری از کلام مفید در موسیقی  شرط اثر گذاری آن است.
حجت الاسلام حمید رضا حنان افزود:موسیقی در صورت همراهی کلام مفید با نغمه ی مفید است که به ارتقاء نفس می انجامد و در غیر این صورت سقوط می کند .

وی  در این دیدار که به مناسبت هفته ی معلم ، در خرم آباد برگزار شد ، موسیقی را یک هنر روحانی و عرفانی دانست که در طول تاریخ همواره مورد توجه اهل دل و اهل عرفان بوده است .

حنان ادامه داد : به تعبیر ابن سینا موسیقی باعث ارتقاء روح و ارتقاء نفس می شود و این نکته به ما می گوید که بر اساس نظر عرفا و اهل دل موسیقی اگر می خواهد به ارتقاء نفس بیانجامد باید با نغمه و کلام مفید همراه باشد .

وی خاطر نشان کرد: موسیقی بنا به تعریف یونانیان در لغت به معنای الحان است که خود لحن دو تعریف دارد یکی به معنای تعدادی نغمه که آن را قوسی محدود است و معنی دوم که بیشتر مد نظر است تعدادی نغمه با قوسی مفید همراه با کلام مفید است ، پس محتوای کلام باید متعالی باشد تا در کنار نغمه و موسیقی به ارتقاء نفس بیانجامد .

حنان  به نظر مقام معظم رهبری مد الظله العالی در خصوص موسیقی ،اشاره کرد و تصریح کرد: بنا بر نظر ایشان موسیقی ذاتاً خوب و عالی است ، اما آنچه باعث خراب شدن موسیقی می شود ، شعر نادرست است .

وی اضافه کرد : ما امروز در موسیقی با خلاء شعر خوب روبرو هستیم و لذا باید به دنبال حل این مساله باشیم و اهالی موسیقی باید به دنبال بهره گیری از کلام مفید و مناسب در آثار خود باشند تا این هنر به جایگاه رفیعی که مد نظر عرفا و اندیشمندان است ، برسد .

* شورای شعر وموسیقی استان تشکیل می شود

مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان با اعلام اینکه شورای شعر و موسیقی در آینده ی نزدیک در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تشکیل می شود بیان کرد : ما برای رفع این نقیصه به دنبال تشکیل یک شورا در مرکز استان هستیم تا با مشخص کردن ویژگی های کلام مفید در موسیقی ، از ورود شعر های بی محتوا به آثار موسیقایی جلوگیری کنیم .

حنان اظهار داشت:  آموزشگاه های آزاد هنری را به مثابه ی دانشگاه های  است که به پرورش اهالی هنر می پردازند و لذاعایت قوانین و مقررات آیین نامه ای از جمله ، نظم و انظباط ، شئونات اسلامی ، بهره گیری از منابع و مطالب به روز و سایر موارد ، باید مد نظر آموزشگاه های آزاد هنری منجمله آموزشگاه های موسیقی باشد .

وی  یادآورشد: در جهت حمایت از آموزشگاه های آزاد هنری و با هدف سوق دادن هنرجویان به سمت این مراکز ، ما به ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سطح استان اعلام کرده ایم که هیچگونه کلاس آموزش هنری از جمله موسیقی نباید در مجتمع های فرهنگی و هنری برگزار شود تا آموزشگاه های آزاد هنری رونق بیشتری داشته باشند و بتوانند هزینه های خود را تامین کنند .

حمیدرضا حنان به نگاه ویژه ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به کنسرت های موسیقی ، اشاره کرد وتاکید کرد : به جرات می توان گفت که لرستان در زمینه ی برگزاری و اجرای کنسرت های موسیقی در دو سال گذشته ، جزو استان های اول کشور است که جا دارد در این خصوص از کلیه ی مسئولین و مجریان امر تقدیر و تشکر شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار