کد خبر: ۲۲۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 01 May 2016


در لرستان ۴۱۸ واحد صنعتی و تولیدی غیر فعال وجود دارد

به گزارش تابناک لرستان لرستان ،مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان از تعطیلی ۴۱۸ واحد صنعتی و تولیدی در این استان خبر داد و اظهار داشت: همچنین تعداد ۴۵ واحد صنعتی لرستان از سوی بانک‌ها

علی یزدانی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۳۱۲ واحد صنعتی در لرستان اظهار داشت: از این تعداد ۸۹۴ واحد فعال هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع کل واحدهای صنعتی لرستان، یک‌هزار و ۲۶۰ مورد جزو واحدهای کوچک هستند، عنوان کرد: هم اکنون ۳۲ درصد کل واحدهای کوچک صنعتی لرستان غیر فعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تعداد واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی لرستان ۳۳۵ واحد بوده که از این تعداد ۱۰۲ مورد تعطیل است، گفت: هم‌اکنون ۳۲ درصد این واحدها غیر فعال بوده و این در حالی است که میانگین غیر فعال بودن واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور ۱۹ درصد است.

یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های لرستان از سوی بانک‌ها تملک شده است گفت: ۴.۱ درصد واحدهای تملک شده از سوی بانک‌های کشور مربوط به لرستان است.

وی بیان داشت: از مجموع واحدهای صنعتی تملک شده از سوی بانک‌ها در لرستان، تنها ۱۶ مورد فعال و ۲۹ مورد غیر فعال است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به صدور جواز تاسیس برای هزار و ۷۷۲ طرح صنعتی لرستان بیان داشت: از این تعداد مقرر شده که ۴۳۲ مورد در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند.

یزدانی با اشاره به راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان و تکمیل واحدهای صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در قالب آن بیان داشت: تعداد این واحدها در استان سه هزار و ۵۰۰ مورد بوده که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند.

وی تعداد شهرک‌های و نواحی صنعتی لرستان را ۲۰ مورد عنوان کرد و گفت: در ۱۶ مورد از آنها در حال واگذاری زمین هستیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: هم اکنون علیرغم وجود زیرساخت‌های لازم در دو شهرک صنعتی کوهدشت و شماره سه خرم آباد، هنوز هیچ واحدی در آنها به بهره‌برداری نرسیده است.

یزدانی همچنین از بازگشت ۲۷ واحد صنعتی لرستان به چرخه تولید خبر داد..

در این جلسه استاندار لرستان اظهار داشت : طبق پیام مقام معظم رهبری در سال 95 اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل فرصت خوبی برای دولت و کشور و مردم می باشد که روی مسائل اقتصادی تمرکز کرده و انشالله بتوانیم قدم های مثبتی را با تشکیل جلسات ستاد تسهیل و کارگروه احیاء واحدهای صنعتی قدم های مثبتی را برداریم .

بازوند در ادامه گفت : در سال جدید اولویت استان را بر مباحث اقتصادی قرار داده ایم که با مشارکت بخش خصوصی نیز بتوانیم مشکل و معظل بیکاری را که در این استان موجود می باشد را حل و فصل نمائیم .

معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در این جلسه اظهار داشت : امیدواریم طبق پیام مقام معظم رهبری مقوله اقتصاد مقاومتی بار اجرایی آن را همگی از جمله ارگان ها ، دستگاههای اجرایی و همچنین مردم به عهده بگیرند تا بتوانیم با افزایش تولید و توسعه صنعت و بالا بردن آمار اشتغال به اقدام و عمل و نتیجه مطلوب برسیم .

علی یزدانی گفت : طبق وضعیت آماری شهرکها و نواحی صنعتی کشور ، اراضی در اختیار 136 هزار هکتار ، فاز عملیاتی 78 هزار هکتار ، زمین صنعتی 54 هزار هکتار و اراضی واگذار شده 31 هزار هکتار می باشد که سهم تعداد شهرکها و نواحی صنعتی استان لرستان با توجه به 20 شهرک و نواحی صنعتی 2 درصد می باشد .

وی اظهار داشت : سهم شرکت شهرکهای صنعتی لرستان از احیاء 850 واحد صنعتی در سال 94 تعداد 27 واحد صنعتی می باشد که این واحدها نیز به چرخه تولید و فعالیت پیوند داده شدند .

وی با بیان اینکه برنامه های زیادی را در سال جاری جهت احیاء واحدهای صنعتی در نظر دارند در ادامه گفت : این برنامه ها جهت افزایش تولید ، سرمایه گذاری و اشتغالزایی می باشد که یکی از آنها آموزش می باشد که از 100 هزاز نفر تعیین شده در برنامه های سازمان 1700 نفر سهم استان لرستان می باشد که شامل 27 دوره مدیریتی ، تکنولوژی ، مالی و غیره می باشد .

یزدانی در پایان جلسه اظهار داشت : اهداف مد نظر این جلسه تشکیل کار گروه رونق اقتصادی و صنعتی در زیر مجموعه ستاد تسهیل استان و توجه به بررسی و شناخت واحدهای راکد و دارای پیشرفت و بهره برداری زیر ظرفیت است که بتوان از امکانات و منابع مدنظر پیش بینی شده استفاده و امکان تحقق اهداف مدنظر مقام معظم رهبری،برنامه های دولت و وزارت متبوع را فراهم نمود و با تشکیل مستمر و با اهمیت نقش کارگروه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گامی عملی در جهت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی برداشت .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار