امام جمعه سنندج: مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار انسان‌های بی‌گناه ساکت‌اند

امام جمعه سنندج گفت: امروز به خاطر وجود برخی زیادخواهی‌ها، کره زمین به محلی برای از بین بردن کرامت انسان‌ها تبدیل شده و خون زنان و کودکان بی‌گناه می‌ریزد و مدعیان حقوق بشر در برابر آن سکوت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۴۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 19 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نمای جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: مقام معظم رهبری توجه به مسائل مردم و گوش دادن به سوالات و مشکلات آن‌ها و احقاق حقوق عامه و حساس‌سازی در مورد وضعیت فلسطین در تریبون‌های نماز جمعه را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی در ادامه بر توجه به مساجد و تقویت آن‌ها در راستای ایجاد بستر‌های لازم برای حضور بیشتر مردم به ویژه قشر جوان تاکید کرد و گفت: رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود به توجه جدی به ایجاد مناطق آزادی تجاری که استان ما هم سهمی در این راستا دارد تاکید کردند.

امام جمعه سنندج افزود: براساس تاکیدات مسؤولان کشوری، باید درصدی از درآمد حاصل از معادن به مناطق محدوده معادن اختصاص یابد.

ماموستا رستمی ادامه داد: اگر درصدی از درآمد معادن به استان اختصاص یابد بخش زیادی از مشکلات زیرساختی به ویژه در حوزه راه حل خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با نظارت و برنامه‌ریزی بیشتر مسؤولان خدمت‌گذار در استان شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی اضافه کرد: هر هفته تعداد از دستگاه‌ها و مدیران‌کل در قالب میز‌های خدمت در مساجد جامع استان حضور می‌یابند که این مهم قابل تقدیر است چرا که در شنیدن مطالبات مردم و رفع مشکلات و تصمیم‌سازی درست مسوولان موثر است.

وی در ادامه همچنین توجه به محیط زیست و حفظ آن را ضروری خواند و گفت: همه ما در این راستا باید به وظایف خود عمل کنیم و هرآنچه در توان داریم را به کار گیریم.

امام جمعه سنندج حفظ جان انسان را از دیگر نکات مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز حاکمان زر و زور بی‌توجه به کرامت انسان‌ها در نقاط مختلف زمین دست به کشت و کشتار و ریختن خون انسان‌های بی‌گناه می‌کنند.

ماموستا رستمی اضافه کرد: امروز به خاطر وجود برخی زیادخواهی‌ها، کره زمین به محلی برای از بین بردن کرامت انسان‌ها تبدیل شده و خون زنان و کودکان بی‌گناه می‌ریزد و مدعیان حقوق بشر در برابر آن سکوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه راستی و راست بودن در عمل را بسیار ضروری دانست و گفت: این دنیا مزرعه آخرت است هرآنچه در این دنیا بکاریم در آخرت آن را برداشت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: خداوند در این دنیا امکاناتی را در اختیار ما قرار داده باید از آن‌ها به خوبی استفاده کنیم و با کمک به نیازمندان دیگران را نیز از این نعمتی که در اختیار داریم متنعم سازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار