استاندار اصفهان در دیدار نایب رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: اراده دو کشور و اشتراکات تاریخی می‌تواند مبنایی برای افزایش ارتباطات باشد.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰ 05 December 2022

سیدرضا مرتضوی کشور‌های ایران و ویتنام را کشور‌های صلح دوست توصیف کرد و افزود: هر دو کشور در دوره‌هایی به شدت مورد ظلم دولت‌های غربی قرار گرفتند.
وی با ابراز علاقه برای ارتقای سطح روابط استان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با کشور ویتنام گفت: شناخت بیشتر از انتظارات در همین رفت و آمد‌ها مشخص می‌شود و این ارتباطات می‌تواند موجب افزایش روابط تجاری میان دو کشور باشد.

نایب رئیس مجلس ملی ویتنام هم در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی، اقتصادی، فرهنگی و ... گفت: استان اصفهان در زمینه‌های اقتصادی موقعیت ویژه‌ای دارد و در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی پیشرفت‌های قابل توجهی را به دست آورده است.

چان کوانگ فوئنگ افزود: مسائل فرهنگی، هنری و صنایع دستی زیبای اصفهان نیز مشهور است. شش بنای اصفهان که در یونسکو ثبت شده نشان دهنده معماری اصیل این شهر است.

وی گفت: به دنبال این هستیم که میان اصفهان و یکی از شهر‌های ویتنام رابطه خواهرخواندگی برقرار کنیم تا بستری برای روابط عمیق‌تر اصفهان و ویتنام فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار