مدیرکل بیمه ایران استان:
مدیرکل بیمه ایران و رئیس شورای هماهنگی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه در ایران به نسبت به تولید ناخالص داخلی حدود 2.5 درصد است در حالی‌که میانگین ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان غربی 2.05 درصد است.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ 05 December 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حمید شجاع امروز در نشست خبری اظهار کرد: آذربایجان غربی در بین استان‌های کشور، رتبه نهم را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه سهم صنعت بیمه در استان پایین است، اذعان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی آذربایجان غربی که صنایع بزرگ و مولد در آن وجود ندارد، بیشتر بیمه در استان به بیمه اتومبیل، شخص ثالث، بیمه درمانی و بیمه بدنه اختصاص دارد.

شجاع اضافه کرد: سال گذشته در آذربایجان غربی یک هزار و 500 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در زلزله خوی نیز حدود چهار هزار واحد مسکونی دچار آسیب شدند که بیش از یک هزار و 600 واحد تجاری و خانگی پوشش بیمه‌ای داشتند و در این رابطه حدود 80 درصد تعهدات بیمه ای پرداخت شده است، واحدهایی که تعهد بیمه‌ای پرداخت نشده به خاطر نقص مدارک بیمه بوده است.

مدیرکل بیمه ایران استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صنعت بیمه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اقتصاد نقش پیشرانی دارد، گفت: بیمه از یک سو نهادی مالی است که در تقویت بنیه اقتصادی جامعه نقش دارد و از سوی دیگر با ایجاد امنیت و اطمینان، زمینه گسترش فعالیت‌های تولیدی و خدماتی را فراهم می‌کند.

وی افزود: صنعت بیمه در سطح جهانی و کشورهای پیشرفته سهم بسیار پررنگی دارد و این در حالی است که در جامعه ما صنعت بیمه آنطور که باید به عموم جامعه معرفی نشده است.

مدیرکل بیمه ایران آذربایجان غربی سهم بالای بیمه ایران در تامین مالی پروژه‌های اقتصادی را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: صنعت بیمه سهم قابل توجهی از بازارهای مالی را به خود اختصاص داده است.

شجاع استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای ارتقای جایگاه صنعت بیمه در افکار عمومی را ضروری دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها با ایجاد آرامش، امید و طمانینه در جامعه می‌توانند افق‌های روشن و جذاب‌تری در عرصه‌های مختلف اقتصادی برای مردم و فعالان اقتصادی ایجاد کنند.

مدیرکل بیمه ایران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در راستای ترویج و نشر فرهنگ بیمه باید تلاش شود چرا که بسیاری از مردم از خدماتی که بیمه می‌تواند ارائه کند اطلاعی ندارند، یادآور شد: فرهنگ بیمه باید بیشتر در جامعه و به خصوص استان نهادینه شود و در این راستا نیازمند همکاری دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی هستیم.

مدیرکل بیمه ایران آذربایجان غربی با اشاره به عدم آگاهی مردم از قوانین بیمه ای، گفت: شهروندان برای اینکه در زمان صدور بیمه‌نامه و در تعهدات بیمه‌ای دچار مشکل نشوند قبل از تکمیل پرسش‌نامه باید از تعهد خود به خوبی آگاه شوند چراکه در مواردی به منظور جذب مشتری اطلاعات واقعی به متقاضیان ارائه نمی‌شود.

سیزدهم آذر در تقویم رسمی ایران روز جهانی بیمه است، این روز نشانگر توجه به بیمه برای کاهش صدمات مختلف به انسان و اموال او است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار